WALLEN MEDIA HAR ORDET Sedan 2001 har Wallen Media AB producerat TV. Vår expertis ligger främst på strömmande media över internet, men då gränserna mellan TV, dator och mobila enheter alltmer suddas ut har vi på senare tid även gjort ett antal sändningar i traditionell linjär-TV. Produktionerna täcker en mängd... read more →
Mar
02
Feb
28
Domännamn är viktiga immateriella tillgångar – ofta navet i ett företags digitala närvaro. Sommaren 2013 startade Hjalmar Antonsson och Sannah Westerlund bolaget Dotkeeper. Företagets verksamhet kretsar kring domänförvaltning – vilket enkelt utryckt betyder att de tar hand om och utvecklar sina kunders domänportföljer. Företag och organisationer överlåter hanteringen av sina... read more →
Feb
24
Vad krävs för att skapa en pr-kampanj som skapar ett samtalsämne kring en produkt, ny tjänst eller ett varumärke? Att utforma en pr-kampanj handlar inte om att ta fram ett pressmeddelande eller bearbeta en journalist. Det krävs betydligt mycket mer än så. Förutom att ha koll på omvärldshändelser, hitta din... read more →
Feb
16
E-handelns Black Friday är ett klockrent exempel på belastning som får systemen att vackla. Men även banker, elbolag, kollektivtrafik och kommuner har webbsidor med allt tyngre komplexitet. Användarna förväntar sig smidiga köpprocesser, hög säkerhet, korrekt information och enkel gör-det-själv-interaktivitet. Är det möjligt att bygga en webbsida som klarar ökad belastning,... read more →
Feb
13
Mobiltelefonen har totalt förändrat vad vi förväntar oss av varumärken. Den delar upp hela konsumentresan i hundratals realtid mikro-ögonblick. Idag bevittnar vi en fundamental förändring i hur människor konsumerar media. Vad som brukade vara vår förutsägbara dagliga sessioner på nätet, har ersatts av många fragmenterade interaktioner som nu inträffar i... read more →
Feb
10
Konvertering sker i besökarens hjärna, inte i Analytics. Konvertering handlar om att få dina besökare att göra det du vill att de ska göra på din webbplats eller landningssida. Du vill förbättra din konvertering, men hur och var ska du börja? För att kunna skapa effektiva & långsiktiga konverteringsstrategier måste du... read more →
Feb
04
Ingager förklarar möjligheter och trenderna som kan vara nyttiga för dig och din verksamhet under 2016 och framöver! Facebook är en idag mer än en plattform, det är en del av vår digitala infrastruktur. Investeringarna från annonsörer ökar stadigt och intresset för att förstå möjligheterna och utmaningarna på Facebook är... read more →
Feb
02
It’s all about putting ”customer experience” first by bringing together information from different channels, giving customers a seamless brand experience. The era of traditionalist brand personas has shifted with the emergence of social media platforms, forcing organizations to restructure their strategies to showcase a three dimensional brand personality. Discover how... read more →
Feb
01
Din webbplats är inte isolerad, utan en liten del i ett större sammanhang. Lyssna på kunden, förstå behoven och överträffa förväntningarna! Det är allt vanligare att man väljer att arbeta med användarcentrerad design som metod vid utveckling av webbplatser. Att låta användarnas behov bli den styrande faktorn i webbutveckling har... read more →
Jan
30
Den 12 April är det äntligen dags för vår stora jubileum-konferens, där vi lovar ha extra lärorika och spännande föreläsningar samt mycket högre kvalitet på dagen i sin helhet. För fyra år sedan startades Internet i fokus som en mindre konferens med ca 120 deltagare på Kockums Fritid i Malmö.... read more →