Program – 24 April 2024

07:30-09:00

Registrering och frukost ☕️🥪

08:20-08:40

Frukostseminarie: Boosta din kreativitet och gör AI till din assistent!
AI – SOME – MARKNADSFÖRING

Vad händer med vår kreativitet när vi förlitar oss alltmer på algoritmer och data? Här får du metoder och tips för att utveckla din kreativitet och problemlösningsförmåga. Med teknikens snabba framfart, automatiserade processer och nya AI-verktyg är det lätt att glömma hur viktigt det är att fortsätta utveckla det mänskliga kreativa tänkandet. Vi bjussar på tio konkreta tips och en utmaning!

08:20-08:40

Frukostseminarie: Hur du får en viral hit!
DIGITAL MARKNADSFÖRING

Idén till denna föreläsning föddes för tio år sedan när folk fortfarande pratade om att skapa virala snackisar. Mycket har hänt sedan dess, bland annat har det visat sig att det är mycket svårare att få till en viral hit än vad man trodde 2014. Men… den som är beredd att lära av sina misstag, och andras framgångar, ser snabbt ett mönster. Ett mönster som varit välkänt sedan åtminstone 1915. Slå dig ner med en kopp morgonkaffe i 24HRs breakout rum, och låt Kristoffer ge dig en bra start på dagen. Under cirka 20 lättsamma minuter kommer han att få dig att fundera strategiskt kring marknadsföring, visa roliga klipp, och läsa poesi.

08:20-08:40

Frukostseminarie: Sanningen svider eller sanningen säljer?
UGC (USER GENERATED CONTENT) SOME

På denna frukostseminarium dyker vi ner i hur du når fram till den där perfekta användaren – du vet, någon som verkligen behöver din hjälp med saker som torr hårbotten och eksem. Vi ska snacka om hur du håller det äkta, hur du sticker ut med ditt budskap och varför att dela innehåll skapat av användare (UGC) inte är samma grej som vanlig Influencer-marknadsföring. Vi guidar dig genom hur du kan navigera detta landskap smart och effektivt.

09:00-09:30

Nya trender i mänskligt beteende – förbli relevant genom att anpassa dig och skapa djupare kopplingar till dina kunder
DIGITALA TRENDER

Att sätta kunden i främsta rummet anses allmänt vara den bästa och mest pålitliga tillväxtstrategin. Det kräver noggrann samordning för att spela en meningsfull och relevant roll i dina kunders liv. Kunden är dock komplex. De är emotionella och förändras snabbare än du kan anpassa ditt företag, så att hålla jämna steg är en konstant utmaning. Elin Gidvall kommer gå igenom de senaste trenderna kring de förändringar vi ser i relationerna mellan kunder, företag och teknik, detta för att hjälpa dig att definiera hur du kan stimulera tillväxt genom att förbli relevant för dina kunder. Så… var ska vi börja? 

09:30-10:00

Framtidens SÖK: Dags att optimera dina SEO-strategier, för att ligga steget före!
SEO – AI

SEO-specialisten Sabine Ljunggren delar sina insikter kring SEO-trenderna för 2024, den potentiella effekten och vad man kan göra åt det. Lär dig mer om Googles SGE (Search Generative Experience), hur framstegen inom AI påverkar innehållsskapande och hur andra sökmotorers nya initiativ utmanar Googles dominans på marknaden. Denna presentation erbjuder värdefulla perspektiv och praktiska råd för alla som vill hålla sig uppdaterade och konkurrenskraftiga inom det dynamiska landskapet av sökmotoroptimering.

10:00-10:30

Maximera Konverteringar: Konstformeln bakom landningssidor som verkligen levererar resultat!
SEO – STRATEGIER

 Dags att förvandla klick till kunder! Konsten att skapa landningssidor som verkligen konverterar, är inte alltid lätt att bemästra. Analytikern Kim Westervind kommer går igenom de avgörande strategierna /knepen för att få till en riktigt vass och högpresterande landningssida med både små och större medel. Denna presentation vänder sig till dig som vill maximera insatserna från er trafikanskaffning, såväl B2B som B2C. 

10:30-11:00

Kaffepaus /mingel ☕️

11:00-11:30

Skapa en effektiv Retargeting-strategi för att öka konverteringar och maximera ROI
SEO – SOME – STRATEGIER

Retargeting har varit en välkänd metod under en lång tid, men vi ser tydligt att det saknas en genomtänkt strategi för att uppnå önskad effekt. I denna föreläsningen ska ni få kvalitativa tips för att skapa en stark retargeting-strategi. Vi kommer att granska olika tillvägagångssätt när det gäller annonser – ska de innehålla en tydlig Call to Action eller snarare fokusera på att kommunicera värde? Tillsammans kommer vi att reda ut dessa frågor och fördjupa oss i vägen mot en effektiv och framgångsrik retargeting-strategi.

11:30-12:00

11B Views!!! (that’s not a typo). How to Create A Mega Viral Success!
SOME – TIKTOK
Join David, as he walks through one of the most viral campaigns ever created. The brand is OLAPLEX – the agency, Kubbco. Get the learnings and insights you need to orchestrate your own viral campaigns and reach more people than there are on the planet!

12:00-13:00

Lunch /mingel 🍽️

13:00-13:25

Breakout Session: Skriva med AI – copywriterns bästa tips
AI – SOME – MARKNADSFÖRING

AI är bra på mycket, men får du ut texter som du verkligen kan använda? I denna breakout session bjuder Anna och Hannah på råd och tips som gör att AI-genererade texter lirar med varumärke, målgrupp och kanal. Med fokus på ChatGPT avslöjar vi våra bästa prompts, AI-tämjartips och knep att ta till för att få ut de texter du behöver.

13:00-13:25

Breakout Session: AI + CMS = ❤️
AI – TECH
Nu har det gått över ett år sedan ChatGPT tog världen med storm, dags att börja göra mer än att “prompta”. Camilo visar hur smidigt det är att ha ChatGPT integrerat i ett CMS, det vill säga att lämna OpenAIs chat-interface bakom sig och göra ChatGPT till en del av ditt vardagliga arbetsflöde. På ett lättbegripligt sätt förklarar Camilo grunderna för att använda OpenAIs apier för att göra ChatGPT till en del av ett CMS, och framför allt vilka förmågor det ger en webbredaktör. Du kommer att få se skarpa exempel på hur AI blivit en naturlig del i 24HRs WordPress, och få en gedigen kunskap om vad som behövs för att få in en AI-hjälpreda i ett publiceringsflöde.

13:00-13:25

Breakout Session: Framtiden är äkta – Den oredigerade sanningen om UGC #nofilter
UGC (USER GENERATED CONTENT) SOME
I denna Breakout, delar vi med oss från hjärtat – våra största tabbar och lärdomar med UGCButiken. Vi berättar hur vi vände våra misstag till vinster och hur du kan göra ditt marknadsföringsmaterial både trovärdigt och personligt med UGC. Vi ska även prata om de knepiga bitarna med UGC och varför det inte riktigt är samma sak som jobba med influencers.

13:30-14:00

När blir AI, för mycket AI 🤖 och var finns balansgången mellan effektivitet och originalitet? Panelsamtal om AI 2024 och hur vi formar framtidens innehållsproduktion.
AI – MARKNADSFÖRING – SOME

Berättelsen kring användningen av AI har skiftat från viskad potential till framgång – med många företag som implementerar tekniken i sina marknadsförings- och operativa processer. Men, trots att vissa företag tar den nya tekniken i sitt kliv är spelplanen fortfarande ganska ojämn. I den här paneldiskussionen kommer vi att belysa flera punkter på hur de utnyttjar AI för att inte bara förbättra kreativa ansträngningar utan också effektivisera komplexa processer. Men… samtidigt som AI kan snabba upp din produktion rejält, hur originellt blir ditt innehåll egentligen? Och vad händer nu med personlig utveckling, kreativitet, copywriting och korrekturläsning? Det finns några fallgropar som vi även kommer belysa samt titta på nya spännande användningsområden, som man bör ha koll på under 2024!

14:00-14:30

From Boring to Bold: Mastering Your B2B Brand Strategy in 2024
BRANDING – SOME – B2B
Your brand isn’t just what people say about you when you’re not in the room; it’s also what drives their decision to choose you. After everything we’ve experienced in the past few years, the only certainty is that we’re all venturing into the unknown. There is no definitive playbook for SaaS, growth, marketing, or going viral. The channels through which we distribute our content are constantly evolving, with platforms and algorithms coming and going—and so will your audience. As Heidi Klum would say, one day you’re in, the next day you’re out. Discover why your B2B business needs only one thing to survive and thrive in the unknown and learn how to shift from boring to bold step by step.

14:30-15:00

Fikapaus /mingel ☕️🍰

15:00-15:30

Elevate your Business by mastering the art of Social Selling, for a more competitive edge!
SOME – LINKEDIN – B2B
Social selling has become a crucial aspect of B2B and a must to stand out from the crowd. If you haven’t already embraced social selling, now is the time to do so in order to stay ahead of the competition. In this session you can expect insights on: Dreamdata’s playbook on social selling – Social Selling Success metrics – Content that drives engagement – Tips & tricks on standing out from the crowd to boosting your results on Linkedin.

15:30-16:00

Våga tryck “LIVE” och stick ut i er B2B-kommunikation
LINKEDIN – B2B – LIVE
Vill ni ta er kommunikation ett steg längre och utmana företagets nuvarande kommunikationsstrategi? I detta pass delar Johnny Axelsson från PwC med sig av sina erfarenheter som ett av de absolut första företagen i Europa 2019 att få tillgång till LinkedIn Live. Ta del av hur ert företag kan gå in i en ny värld som ger uppmärksamhet, heta leads och i realtid, kontakt med era följare. Missa inte chansen att lyssna till en pionjär på denna plattform och ge er B2B-kommunikation den boost den förtjänar!

16:00-16:20

Skattjakt i sökfunneln: Hitta de perfekta sökorden!
SEO – ANALYS – DIGITAL MARKNADSFÖRING
Skapa pricksäkert innehåll som rankar högt och genererar lönsam trafik! Konferens avrundas med  en spännande skattjakt i sökfunneln, där vi visar hur vi tar fram relevanta sökord,  för era målgrupper i sökfunneln som är direkt kopplade till sökbeteenden runt ett ämne, produkt eller tjänst. Vi tittar närmare på vem som gör sökningen, varför de gör den, var de befinner sig i sina köp/sökprocesser så att vi kan skapa riktigt vasst innehåll med rätt tonalitet och kunskapsnivå. Patrik Rosenfeld har en 27-årig bakgrund inom det digitala som webbanalytiker, digital strateg och 15 år inom SEO. Patrik jobbar idag som SEO Manager på Nexer Group samt driver en av Sveriges största LinkedIn-grupper “Digitala Strateger i Sverige” med ca 7.000 medlemmar.

16:20-16:30

Summering av Internet i fokus
THE FUTURE OF DIGITAL MARKETING VÅREN 2024
Moderatorn, Adele Kamel Whitley sammanfattar dagens take-aways
Med reservation för eventuella ändringar i programmet…