08:00-09:00

Registrering och frukost ☕️🥪

08:20-08:45

Frukostseminarium: Email Marketing best Practice- Black Friday Edition
MARKNADSFÖRING

Black week är om hörnet! Kom och ta del av en inspirerande föreläsning om hur du ser till att boosta dina email-utskick på bästa sätt. Vi delar med oss av branschens bästa tips & tricks för lyckad kommunikation. Annika Grumert Klang har en lång bakgrund inom Martech och Marketing Automation med erfarenhet från många olika branscher både från kund och byråsidan och har stor passion för hur du bäst använder data för att bli relevant i din kommunikation och hur du ser till att få effekt av det du gör. 

09:00-09:05

Moderatorn öppnar dagen…
INTRODUKTION

Tess Waltenburg är konsult inom hållbart varumärkesbyggande och content marketing. Hon har arbetat med allt från små startups till stora bolag, är medgrundare till Aurora Enterprises AB och brinner för att hjälpa andra att bygga en relation till sin målgrupp på ett långsiktigt sätt. Tess är dagens moderator och  kommer driva samtalet och diskussionen kring vad som händer inom kommunikation och marknadsföring just nu.

09:05-09:35

Det är inte för sent att vara tidig med AI!
AI – MARKNADSFÖRING

Alla pratar om AI, men det kan vara svårt att skilja på vision och verklighet. Få konkreta exempel och tips på hur AI faktiskt används idag, och låt er inspireras av hur ni kan använda mer än bara ChatGPT för att maximera er försäljning. Torkel Öhman är CTO och medgrundare av Amanda AI. Med en gedigen bakgrund inom teknik och innovation har han lett utvecklingen av de avancerade algoritmer som ligger till grund för Amanda AIs plattform. Torkels djupa kunskap inom digital marknadsföring har varit central för att förena teknik med praktiska lösningar. Hans vision och tekniska ledarskap har spelat en avgörande roll i företagets framgång och tillväxt inom den konkurrensutsatta adtech-branschen.

09:35-10:05

E-handel: Så lyfter du din digitala försäljning
E-HANDEL – MARKNADSFÖRING

E-handeln har snabbt gått från tillväxt till lönsamhet, men hur kan du både växa och visa lönsamhet? Helt enkelt: hur når du nya kunder och hittar nya kanaler för att din digitala försäljning ska få ett lönsamt uppsving? Christer Pettersson, aktuell med en ny bok om e-handel och tillväxt (”E-handel för alla”, Spjut Förlag), bjuder på mängder av idéer och tips som kan få din försäljning online att ta ny fart, allt från internationalisering och optimering till marknadsplatser och att nyttja retail media.

10:05-10:30

Kaffepaus + mingel ☕️

10:30-11:00

Sociala medier blir sökmotorer: Så fångar du din målgrupp
SOME – SEO – MARKNADSFÖRING

Med Gen Z i täten vänder vi oss nämligen i allt högre grad till sociala (video) plattformar, såsom TikTok och YouTube, för att hitta information. Vi söker upp allt från restauranger inför den kommande resan till spartips, recept och städning. Det innebär att det finns en enorm potential för varumärken som vet hur de ska nyttja detta för att vinna sin målgrupps uppmärksamhet i bruset online. Olle Öberg från team5pm kommer dela med sig av hur social search funkar i praktiken. Du får veta allt om: Vad som gäller på olika plattformar och hur man genomför sökordsanalys för att identifiera sin målgrupps intressen och utifrån det skapar effektivt innehåll – Vilka branscher som social (video) SEO är särskilt intressant för med exempel på varumärken som gjort det bra. – Rollen social SEO spelar i den större sociala medier-strategin och hur datainsikter om sökbeteende kan hjälpa varumärken att skapa bättre influencer briefs, uppnå större kontroll och i slutändan generera innehåll av högre kvalitet.

11:00-11:30

Skapa enastående kundupplevelser och sömlösa kundresor som driver försäljning med AI
AI – DIGITAL MARKNADSFÖRING

I dagens digitala värld är kundupplevelsen helheten av alla interaktioner en kund har med ett företag, och kundservice är en central del av denna upplevelse. Kundservice är inte längre bara en stödjande funktion; den är en förlängning av varumärket som påverkar hela kundupplevelsen. Genom digitala kanaler och AI-drivna lösningar kan företag förstå sina kunder på en djupare nivå och anpassa sig till deras unika preferenser, vilket är avgörande för att möta flera olika kundbehov. Vi kommer att diskutera vikten av en sömlös kundresa och hur övergången mellan marknadsföring och AI-förstärkt kundservice kan positionera företaget som ledande inom kundupplevelse och samtidigt driva försäljning. Sofia är en innovativ och inkluderande VD med en passion för att driva excellens och främja talang. Med ett globalt perspektiv från Silicon Valley, Boston, Paris och Stockholm leder Sofia Kundo, ett svenskt SaaS-företag som revolutionerar kundservice.

11:30-12:00

Din närmaste vän kommer att vara artificiell
AI – MARKNADSFÖRING

All information som vi tillsammans skapar är kunskap som kan användas, analyseras och bearbetas. Vi kan även titta på det som har varit och skapa något nytt, något bättre. Snart kommer vi alla att ha en personlig AI som vet allt om oss. Denna AI kommer att existera i valfri form, finnas tillgänglig dygnet runt och hjälpa oss genom livet. Vart är vi på väg och hur ska vi tänka? Mathias en delägare på Mindact.ai, där han arbetar med företag och organisationer för att identifiera utvecklingsmöjligheter genom strategisk användning av AI och avancerad teknik.

12:00-13:00

LUNCH + mingel 🍽️

13:00-13:30

Breakout: Googles stora uppdateringar – det du behöver veta!
SEO – MARKNADSFÖRING
Under min breakout session kommer jag att prata om Google Core Updates & den stora läckan som skedde tidigare i år. Google utvecklas hela tiden, det är svårt att hinna med i svängarna! Jag kommer berätta vad du som sajtägare behöver veta när Google kör sina större uppdateringar: vad ska du göra och vad du absolut inte ska göra! Med Google-läckan har vi fått lite fler ledtrådar hur Google rankar sajter – det vill jag dela med mig av till er! Och som avslut vill jag filosofera lite och förutspå vad Googles fokus och riktning blir under 2025!

13:00-13:30

Breakout: How to find your motivation and what to do when you don’t
KREATIVITET – MARKNADSFÖRING

In this session David de Léon (Design psychologist) will be asking you a series of questions to help you find your motivation. They are good questions. Hopefully they are new to you. But don’t worry you won’t need to answer out loud. Even when we find our motivation, we can’t be on top all of the time. So to also help you through those dry periods David will share some unusual strategies. He has a collection of 25 strategies. This time he’ll some of the more unexpected ones.

13:00-13:30

Breakout: Skapa lojalitesprogram som ger effekt
KUNDVÅRD – MARKNADSFÖRING

Trendspaning inför 2025 – Intresset för kundklubb och lojalitetsprogram har aldrig varit större. Vi ger dig verktygen för att lyckas skapa ett framgångsrikt lojalitetsprogram. Med 20 års erfarenhet av kundklubb och lojalitet vet vi hur du genom ditt lojalitetsarbete lyckas behålla dina kunder. Få effekt på omsättningen genom att identifiera, segmentera och kommunicera rätt. Ulrika har en lång bakgrund inom så väl kundsida som byråbranschen och av lojaliserande medlemskommunikation med fokus på lyckade digitala kundupplevelser. Ulrika brinner för långsiktiga relationer och vet hur företag bäst tar tillvara de relationer de har med sina kunder.

13:30-14:10

Video i SoMe – Strategier, ny teknik och framtidens möjligheter
VIDEO – SOME

Välkommen till en engagerande paneldebatt där vi utforskar hur video har blivit en oumbärlig del av marknadsföring på sociala medier. Vi kommer att diskutera de senaste teknikerna och strategierna som driver framgång, med insikter om vad som fungerar – och vad som inte gör det – i dagens digitala landskap. Vilken typ av video passar bäst för olika företag? Hur ska företag navigera i den ständigt föränderliga videomarknaden? Våra panel-experter kommer att dela med sig av sina erfarenheter och framtidsspaningar. Med en snabbt växande roll för AI-genererade videor kommer panelen även att granska de etiska och praktiska aspekterna av att använda AI i videoformat. Missa inte denna möjlighet att få djupgående kunskap och praktiska tips om hur ditt företag kan maximera effekten av video i sociala medier 2025.

14:10-14:40

Tillbaka till framtiden: En spretig historia som banar vägen till framtidens supertrender
WEBB-TRENDER

Det sägs att ‘Historien upprepar sig inte, men den rimmar.’ I sin föreläsning tar Kristoffer Yi Fredriksson från 24HR oss med på en resa genom internets tidiga år och de ibland märkliga beslut som togs under denna period. Genom att analysera dessa tidiga steg och deras långsiktiga påverkan på dagens webb, kommer han ge oss en inblick i framtidens webb. Vad kan vi lära av de val som formade webben som vi känner idag, och vilka trender kan vi förvänta oss att se framöver? Med en balanserad blick på både framgångar och misstag från internets begynnelse, guidar Kristoffer oss genom de lärdomar som fortfarande är relevanta och som kan forma nästa generation av webbutveckling.

14:35-15:00

Eftermiddagsfika + mingel ☕️

15:00-15:40

Upptäck de senaste SoMe & digitala trenderna som kommer att forma 2025
SOME – TRENDSPANING

För att förstå vad som kommer härnäst, är det viktigt för varumärken och kreatörer att ständigt ha ett öga på nästa generations trender. Spåret kommer att fokusera på kommande digitala trender som definierar skaparlandskapet samt lyfta fram några genombrottstrender som växer snabbt i sociala medier. Mer information kommer inom kort…

16:00-16:10

Kort bensträckare 🚻
Konferensen är mellan 09:00-17:00. Hela programmet räknas vara färdig runt mitten av september. Med reservation för eventuella ändringar…