Försäljning och marknadsföring har förändrats markant det senaste åren. I traditionell marknadsföring (Outbound Marketing) fokuserar man på att hitta kunder, medan Inbound Marketing fokuserar företag på att bli hittad av kunder. Istället för att använda medier som radio, print, och direktreklam, skapar du istället kraftfull innehåll och strategier genom användning... read more →
Sep
30
Sep
28
SEARCH HEROES - SEARCH & ONLINE MARKETING SUMMIT På Internet i fokus har vi alltid en stor mängd föreläsningar under konferensdagen som är ca 30-40 min långa och som täcker ett brett område inom webb & digitala medier. Ett av de absolut populäraste ämnen är just inom sökmotoroptimering och det visar... read more →
Sep
10
En mycket passionerad fotograf och entreprenör som gärna fotar såväl mingel, fest, stock och modelluppdrag. Brinner för att föreviga ögonblick som hjälper till att återuppleva känslan och glädjen från olika tillställningar. Har fotat bland annat välgörenhetsgalan Woman in Red, inflyttningsfesten på Media Evolution, The Color Run, en gåsamiddag på Grand Hotell och Veronica Maggio. Driver startup:en meetio som förenklar möten hos... read more →
Sep
01
Webbdesign är död! En kraftig rubrik och ett påstående som cirkulerar väldigt mycket under 2015. Men hur är det egentligen? Vi använder inte Internet på samma sätt som vi gjorde för 20 år sedan, och nu är webbplatsen inte längre centralpunkten av din online-närvaro och Internet-upplevelse. Detta är anledningen till att... read more →
Aug
28
Marketing automation handlar om att förenkla dina marknadsföringsprocesser och används ofta i samband med e-postmarknadsföring, sociala medier och bloggar. Det innebär helt enkelt att du skapar hela processer med flera steg som sköter allt automatiskt. Men även här krävs det en ordentlig marknadsstrategi och kunskap om vissa verktyg. Robert Lindh, vd... read more →
Aug
25
För i tiden samlades stammen runt lägerelden och berättade historier. Dessa historier byggde stammens identitet och förde värderingar vidare. I vårt moderna samhälle är det våra företag och organisationer som är våra stammar, och idag samlas vi istället runt kaffeautomaten, eller i lunchrummet, eller på på sociala medier. Där kan... read more →
Aug
24
Innehållsmarknadsföring Användbart innehåll är kärnan i din marknadsföring. Konsumenter tittar idag allt mindre på TV-reklam, oftast ignorerar tidningsannonser, och har nu blivit så skickliga surfare på webben att de kan ta in information utan att ens märka alla banners och reklam. Traditionell marknadsföring blir för varje dag, mindre effektivt. Innehållsmarknadsföring... read more →
Aug
22
En av de viktigaste uppgifterna ett företag har är att hålla kontakt med sina kunder. Att utveckla en bra strategi kring din e-postmarknadsföring kommer att visa sig vara en mycket viktig tillgång för ditt företag. Men det är inte bara till att skicka ut ett nyhetsbrev. Det är helheten i... read more →
Aug
21
Niclas Bergenblad från kommunikationsbyrån Navigator föreläser om hur du boostar försäljningen och stärker varumärket med en riktigt bra företagsblogg. En blogg som både dubblar din SEO och som gör dina aktiviteter i sociala medier ännu effektiva. Mer än 60 procent av alla företag i USA har en blogg och företag... read more →
Aug
20
Mitt i Malmös folkliv ligger denna underbara oas fylld med gamla minnen integrerad med ny teknik. I kvarteret finns en blandning av byggnader från olika tidsperioder som tillsammans ger en god bild av hur stadsbornas hem såg ut genom mer än ett halvt årtusende. Det räknas därför som en av Malmös stora... read more →