Våren 2015 gjorde Liselott stor succé med sin föreläsning "Mätbara mål och resultat". Nu är hon tillbaka igen med en fördjupning på ämnet! Smarta verktyg för effektiv marknadsföring Vad får du för mätbart resultat av din marknadsföring? Att mäta sina resultat är en av de viktigaste delarna för framgångsrik marknadsföring. Egentligen är det... read more →
Jun
16
Jun
15
Nu tar vi steget vidare och erbjuder Alexandra rollen som konferensens nya moderator. Alexandra Bylund har redan varit med oss ett antal gånger, men endast som inhoppande moderator för Startup scenen under 2014-2015 samt intervjun med Dotkeeper i april 2016. Med stor glädje välkomnar vi nu Alexandra som konferensens nya huvudmoderator! En moderators uppgift... read more →
Jun
11
Video content is the future of online interaction Hur vi ser saker kan ha en djupgående effekt på det vi gör. Därför har visuell kommunikation ett stort inflytande på oss eftersom det ger oss möjlighet att interagera med digitalt innehåll och absorbera bilder mer fyndigt än vi gör med text.... read more →
May
16
Den 20 oktober är det dags för den 11:e upplagan av Internet i fokus. Vi har äntligen hittat hem, säger David Klein (grundare och konferensansvarig på Internet i fokus). Varje konferens är unik i sig och det är inte alltid lätt att hitta en lokal som man blir 100% nöjd... read more →
Mar
22
The past, present and the future. Vår digitala värld är i ständig förändring, och med det ökande uppsamling av vår data och uppkopplade saker i våra liv, börjar vi allt mer förvänta oss personligare interaktion med varumärken och återförsäljare. Med detta ökar även behovet av en säker online-närvaro. .Marknadsförare kommer nu... read more →
Mar
09
Den digitala världen integreras alltmer i vår fysiska värld. Vi har telefonerna med oss överallt och kommer snart kunna både styra omvärlden via den eller andra liknande deviser och uppleva omvärlden genom den, tex via augmented reality (en digital värld ovanpå vår fysiska, som visar sig när man drar tex... read more →
Mar
04
Den 12 april avrundar vi konferensen med Fuckup Nights! Fuckup Nights är en global rörelse med ursprung i Mexiko, där tre-fyra entreprenörer delar med sig sina misslyckanden och lärdomar i branschen. Varje talare ges 10 minuter och kan använda max 10 bilder. Som avslutning öppnar vi upp för frågor från pipliken samt tid... read more →
Mar
02
WALLEN MEDIA HAR ORDET Sedan 2001 har Wallen Media AB producerat TV. Vår expertis ligger främst på strömmande media över internet, men då gränserna mellan TV, dator och mobila enheter alltmer suddas ut har vi på senare tid även gjort ett antal sändningar i traditionell linjär-TV. Produktionerna täcker en mängd... read more →
Feb
28
Domännamn är viktiga immateriella tillgångar – ofta navet i ett företags digitala närvaro. Sommaren 2013 startade Hjalmar Antonsson och Sannah Westerlund bolaget Dotkeeper. Företagets verksamhet kretsar kring domänförvaltning – vilket enkelt utryckt betyder att de tar hand om och utvecklar sina kunders domänportföljer. Företag och organisationer överlåter hanteringen av sina... read more →
Feb
24
Vad krävs för att skapa en pr-kampanj som skapar ett samtalsämne kring en produkt, ny tjänst eller ett varumärke? Att utforma en pr-kampanj handlar inte om att ta fram ett pressmeddelande eller bearbeta en journalist. Det krävs betydligt mycket mer än så. Förutom att ha koll på omvärldshändelser, hitta din... read more →