Aug 12
Henric Smolak – Strossle talare på IIF2019

How to communicate in a digital world | build a personal brand

Henric känner en passion för att förändra medielandskapet och förklara hur digitaliseringen påverkat oss. Henric Smolak är en frekvent anlitad föreläsare och kursledare inom marknadsföring, media och digitalisering. Han föreläser oftast om Content Marketing, digitalisering och framtidens kommunikation. Det som kännetecknar Henric är stort engagemang och hög energi, med vilket han... read more →
Jun 25
Google-data-studio

How to Master Google Data Studio

Automating your reporting across different marketing channels. Accessing your data is one thing. Understanding and analyzing it is another! Data is a blessing for any marketer when it is meaningful and understandable. However, turning data into meaningful insights can be a complex process. Data Studio is Google’s free data visualization and... read more →
Mar 27

Intervjuhörna på Internet i fokus!

Under Internet i fokus den 2 april får talarna ett extra utrymme för att dela med sig de tankarna, tips och inspirationerna som inte fick plats under deras tid på scenen. I intervjuhörnan väntar Dorota Berg som är nybakad digital marketer och initiativtagare till filmserien ”Off Slide”. - Det finns... read more →
Mar 14
Mar 13

Så vässar du till kreativiteten i din marknadsplan

Att fånga människors uppmärksamhet på sociala medier kan ibland vara väldigt svårt. Tålamod och koncentrationsförmågan är kort, och vi rullar ofta snabbt genom våra flöden, och hoppar in och ut ur flera trådar. Klassiska fallgropar när man försöker engagera människor genom sociala medie-kampanjer är att man är för torr och... read more →
Feb 23
Feb 08
Feb 06
Jan 28
Jan 28
Influencer Marketing

Influencer Marketing – From Who to How!

Med ett starkt förtroende på framtidens Influencer Marketing, arbetar Ruby med att skapa strategier och marknadsföringsförslag till alla typer av kunder. Ruby Jankkila är en 23-årig millennial som började arbeta med influencer marknadsföring redan som 20 åring. Hon såg en lucka i marknaden och började undervisa byråer runt om i... read more →