Sep 07

Datadriven från ord till handling

Föreläsning, den 21 november i Malmö Vi vet att vi måste anamma ett datadrivet arbetssätt för att ta vara på den fulla potentialen i digital marknadsföring. Men hur gör man? Datan finns, men att använda den är en annan sak. Kanske känner du igen dig. Tillsammans tar vi oss igenom... read more →
Jun 01
May 29
May 26

Google Ads med AI – så ökar du konverteringar

Oskar Alm som är Sales Executive på BrightBid, guidade oss i denna föreläsning, igenom avancerad teknik som AI (artificiell intelligens) och maskininlärningsmodeller. Det kan var svårt att släppa kontrollen; vi ju kan själva! Vi kollar själva upp saker, vi googlar etc. Google försöker svara på de frågor som vi ställer... read more →
May 24
May 20
May 16
jenny hultman hkr

Hide and Seek Challenge

Efter en god och välbehövlig lunch äntrade Jenny Hultman från Högskolan Kristianstad scenen. Jenny har arbetat med marknadsföring inom både privat och offentlig sektor i snart 20 år. Högskolan i Kristianstad är en liten högskola till ytan, men en stor högskola rent studentmässigt, då det idag finns 14 000 studenter... read more →
May 11

SoMe trender som tar fart under 2022

Charlotte da Silva är grundare och VD på marknadsföringsbyrån Salgado Kommunikation, en digital kommunikationsbyrå med rötterna i sociala medier. Och Charlottes föreläsning handlade just om sociala medier, och vilka trender som tar fart under 2022. Målen 2022 är avkastning, hur mycket säljer vi. Men trenden organiskt innehåll börjar komma tillbaka. Det viktiga... read more →
May 07
May 07
Magnus Äng topvisible

Topic Clusters: en evolution inom SEO & Content Marketing

Med kort varsel kunde Magnus Äng från TopVisible hoppa in och föreläsa. Och vilken föreläsning! Välplanerad, strukturerad och fullspäckad med fakta. Han pratade om Topic Clusters som är en evolution inom SEO & Content Marketing. Topic Cluster, som man kan översätta till ämneskluster på svenska, är just vad det kallas... read more →