Mar 02
tony hammarlund

Tony Hammarlund – ny moderator 2023

I år välkomnar vi Tony Hammarlund som vår nya Moderator 👏🏻 Vem är Tony? Marknadsförare, projektledare och innehållsskapare med lång erfarenhet från byråer och startups. Och djup kunskap inom digital marknadsföring. Startade 2017 podcasten Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund för att lära sig mer om digital marknadsföring och bli en... read more →
Feb 21

SoMe, Ai och SEO-trender som du måste dra utnyttja av 2023

Användningen av artificiell intelligens har varit ett hett ämne de senaste åren eftersom företag fokuserar på att förbättra kundupplevelsen och kundsupport, samtidigt för att minska driftskostnaderna. Nu är vi inne på nästa fas... Vad kommer detta att innebära för marknadsförare? "Genom att använda AI-teknik kommer marknadsförare att kunna skapa mer personliga... read more →
Nov 27

Sammanfattning av IIF2022 – 21 november i Malmö

Simon Beyer inledde dagen med att säga att det bästa sättet att överträffa sina konkurrenter är att gå utanför sin bekvämlighetszon och se hur skifte i teknik kan skapa nya möjligheter och förväntningar. Jag tror vi alla har varit där; obekvämt, men oj vad man lär sig! Digitalisering, automatisering och... read more →
Nov 04
Sep 29
Influencers Marketing

Influencers Marketing som omformar framtidens handel

Influencer marketing har det senaste åren lyckats förändra hur vi definierar marknadsförare och konsumenter. Men som i alla delar av branschen, så är det inte alltid "svart - vitt"... Under den här paneldiskussionen kommer vi titta på vad som just gör Social Shopping så disruptive, vilka Influencer Marketing-trender som har... read more →
Sep 26
Sep 20
Carl-Henrik Bronäs

Competing in the Future of SEO

Competing in the Future of SEO Framtiden inom SEO handlar om att jobba smartare utifrån Googles intentioner för relevans. Carl-Henrik Bronäs, grundare av Stockholm Media Factory presenterar nya möjligheter att konkurrera om synlighet på Google, hur det påverkar din potential för tillväxt samt en trendspaning kring Google-nytt inför 2023. Stockholm... read more →
Sep 19
Måste jag sluta använda Google

Måste jag sluta använda Google? Berättelsen om Schrems II

En ständig fråga för oss som arbetar med privacy tech och cookies är om man som webbplatsägare måste sluta använda amerikanska tjänsteleverantörer som Google Analytics, och Ads eftersom USA och EU verkar ha svårt att få till ett datadelningsavtal. Det är en bra fråga. Det saknas ett dataöverföringsavtal, eller adekvansbeslut,... read more →
Sep 19
vibeke specht cookie information

Åh nej, cookie bannern är här för att stanna!

Går det att omfamna dataskyddslagarna utan att förlora kraften i den digitala marknadsföringen? Det är inte bara praktiskt möjligt, utan också strategiskt nödvändigt. Eran för den dataetiska marknadsföringen har börjat → så här omfamnar du den. Vibeke Specht jobbar som Privacy Advisor på Cookie Information. En marknadsledande plattform inom legal... read more →
Sep 15
sabine ljunggren maia

SEO genom hela kundresan

  Föreläsning, den 21 november i Malmö Att erbjuda värdefullt innehåll på sin webbplats är ingen bonus - det är en grundförutsättning. Inte minst för att kunna konkurrera i sökmotorer och möta kunden var i köpresan de än befinner sig. I min föreläsning går vi igenom hur SEO spelar in... read more →