Sep 19
Måste jag sluta använda Google

Måste jag sluta använda Google? Berättelsen om Schrems II

En ständig fråga för oss som arbetar med privacy tech och cookies är om man som webbplatsägare måste sluta använda amerikanska tjänsteleverantörer som Google Analytics, och Ads eftersom USA och EU verkar ha svårt att få till ett datadelningsavtal. Det är en bra fråga. Det saknas ett dataöverföringsavtal, eller adekvansbeslut,... read more →
Sep 19
vibeke specht cookie information

Åh nej, cookie bannern är här för att stanna!

Går det att omfamna dataskyddslagarna utan att förlora kraften i den digitala marknadsföringen? Det är inte bara praktiskt möjligt, utan också strategiskt nödvändigt. Eran för den dataetiska marknadsföringen har börjat → så här omfamnar du den. Vibeke Specht jobbar som Privacy Advisor på Cookie Information. En marknadsledande plattform inom legal... read more →
Sep 15
sabine ljunggren maia

SEO genom hela kundresan

  Föreläsning, den 21 november i Malmö Att erbjuda värdefullt innehåll på sin webbplats är ingen bonus - det är en grundförutsättning. Inte minst för att kunna konkurrera i sökmotorer och möta kunden var i köpresan de än befinner sig. I min föreläsning går vi igenom hur SEO spelar in... read more →
Sep 07

Datadriven från ord till handling

Föreläsning, den 21 november i Malmö Vi vet att vi måste anamma ett datadrivet arbetssätt för att ta vara på den fulla potentialen i digital marknadsföring. Men hur gör man? Datan finns, men att använda den är en annan sak. Kanske känner du igen dig. Tillsammans tar vi oss igenom... read more →
Jun 01
May 29
May 26

Google Ads med AI – så ökar du konverteringar

Oskar Alm som är Sales Executive på BrightBid, guidade oss i denna föreläsning, igenom avancerad teknik som AI (artificiell intelligens) och maskininlärningsmodeller. Det kan var svårt att släppa kontrollen; vi ju kan själva! Vi kollar själva upp saker, vi googlar etc. Google försöker svara på de frågor som vi ställer... read more →
May 24
May 20
May 16
jenny hultman hkr

Hide and Seek Challenge

Efter en god och välbehövlig lunch äntrade Jenny Hultman från Högskolan Kristianstad scenen. Jenny har arbetat med marknadsföring inom både privat och offentlig sektor i snart 20 år. Högskolan i Kristianstad är en liten högskola till ytan, men en stor högskola rent studentmässigt, då det idag finns 14 000 studenter... read more →