Apr 28

Summering av IIF2023 i April – Del 1

Årets nya moderatorer är Tony Hammarlund & Annsi Krol! 👏🏻 Konferensen startade starkt med föredrag som både berörde och lockade till skratt. Talarna ställde frågor till publiken som väckte nyfikenhet och en hel del igenkänning. En mix av talare som pratade om allt från digital strategi, content, storytelling, marknadsföring, de olika... read more →
Apr 05

Nimble Digital kickstartar dagen med ett frukostseminarium!

Den 24 april går IIF2023 av stapeln i Malmö och inleder dagen med en spännande frukostseminarium som har plats till hela 300 personer!  Innan huvudkonferensen börjar, så bjuder vår huvudpartner Nimble Digital på en föreläsning och en riktig god frukost! Seminariet är öppen till alla morgonpigga och man behöver inte boka... read more →
Mar 16
Sibbe silvén ai

Konsten att prata med AI – Så får du bättre resultat!

Missa inte chansen att närvara vid en spektakulär presentation som kommer att få dig att kasta dig ut i teknikens värld med nyfikenhet och mod! En föreläsning som kommer inspirera dig att övervinna rädslan och våga experimentera med teknikens enorma möjligheter! 🤖 Sibbe vill med sin föreläsning inspirera dig att... read more →
Mar 02
tony hammarlund

Tony Hammarlund – ny moderator 2023

I år välkomnar vi Tony Hammarlund som vår nya Moderator 👏🏻 Vem är Tony? Marknadsförare, projektledare och innehållsskapare med lång erfarenhet från byråer och startups. Och djup kunskap inom digital marknadsföring. Startade 2017 podcasten Digital Marknadsföring med Tony Hammarlund för att lära sig mer om digital marknadsföring och bli en... read more →
Feb 21

SoMe, Ai och SEO-trender som du måste dra utnyttja av 2023

Användningen av artificiell intelligens har varit ett hett ämne de senaste åren eftersom företag fokuserar på att förbättra kundupplevelsen och kundsupport, samtidigt för att minska driftskostnaderna. Nu är vi inne på nästa fas... Vad kommer detta att innebära för marknadsförare? "Genom att använda AI-teknik kommer marknadsförare att kunna skapa mer personliga... read more →
Nov 27

Sammanfattning av IIF2022 – 21 november i Malmö

Simon Beyer inledde dagen med att säga att det bästa sättet att överträffa sina konkurrenter är att gå utanför sin bekvämlighetszon och se hur skifte i teknik kan skapa nya möjligheter och förväntningar. Jag tror vi alla har varit där; obekvämt, men oj vad man lär sig! Digitalisering, automatisering och... read more →
Nov 04
Sep 29
Influencers Marketing

Influencers Marketing som omformar framtidens handel

Influencer marketing har det senaste åren lyckats förändra hur vi definierar marknadsförare och konsumenter. Men som i alla delar av branschen, så är det inte alltid "svart - vitt"... Under den här paneldiskussionen kommer vi titta på vad som just gör Social Shopping så disruptive, vilka Influencer Marketing-trender som har... read more →
Sep 26
Sep 20
Carl-Henrik Bronäs

Competing in the Future of SEO

Competing in the Future of SEO Framtiden inom SEO handlar om att jobba smartare utifrån Googles intentioner för relevans. Carl-Henrik Bronäs, grundare av Stockholm Media Factory presenterar nya möjligheter att konkurrera om synlighet på Google, hur det påverkar din potential för tillväxt samt en trendspaning kring Google-nytt inför 2023. Stockholm... read more →