Att mäta sina resultat är en av de viktigaste delarna för framgångsrik marknadsföring. Egentligen är det ju enkelt: mät, optimera, skapa resultat – klart! Men hur gör man i praktiken? Vilka verktyg använder man? Och hur vet man VAD det är man skall mäta och vad respektive mål ska ha... read more →
Aug
30
Jul
01
Video content is the future of online interaction Oavsett om du driver ett mindre företag eller arbetar för en stor organisation, finns det många olika sätt att du kan t ex använda Video i din marknadsföringsstrategi. Hur vi ser saker kan ha en djupgående effekt på det vi gör. Därför har visuell kommunikation ett... read more →
Jun
21
Jonathan Bean, Chief Marketing Officer på Mynewsdesk, är en av talarna på Internet i fokus i oktober - när han behandlar ämnet "Innovate Fast or Die Slowly – Same Choice for Media & Marketers" Innovate Fast or Die Slowly - the same choice for Media & Marketers Learn how to meet... read more →
Jun
16
Våren 2015 gjorde Liselott stor succé med sin föreläsning "Mätbara mål och resultat". Nu är hon tillbaka igen med en fördjupning på ämnet! Smarta verktyg för effektiv marknadsföring Vad får du för mätbart resultat av din marknadsföring? Att mäta sina resultat är en av de viktigaste delarna för framgångsrik marknadsföring. Egentligen är det... read more →
Jun
15
Nu tar vi steget vidare och erbjuder Alexandra rollen som konferensens nya moderator. Alexandra Bylund har redan varit med oss ett antal gånger, men endast som inhoppande moderator för Startup scenen under 2014-2015 samt intervjun med Dotkeeper i april 2016. Med stor glädje välkomnar vi nu Alexandra som konferensens nya huvudmoderator! En moderators uppgift... read more →
Jun
11
Video content is the future of online interaction Hur vi ser saker kan ha en djupgående effekt på det vi gör. Därför har visuell kommunikation ett stort inflytande på oss eftersom det ger oss möjlighet att interagera med digitalt innehåll och absorbera bilder mer fyndigt än vi gör med text.... read more →
May
16
Den 20 oktober är det dags för den 11:e upplagan av Internet i fokus. Vi har äntligen hittat hem, säger David Klein (grundare och konferensansvarig på Internet i fokus). Varje konferens är unik i sig och det är inte alltid lätt att hitta en lokal som man blir 100% nöjd... read more →
Mar
22
The past, present and the future. Vår digitala värld är i ständig förändring, och med det ökande uppsamling av vår data och uppkopplade saker i våra liv, börjar vi allt mer förvänta oss personligare interaktion med varumärken och återförsäljare. Med detta ökar även behovet av en säker online-närvaro. .Marknadsförare kommer nu... read more →
Mar
09
Den digitala världen integreras alltmer i vår fysiska värld. Vi har telefonerna med oss överallt och kommer snart kunna både styra omvärlden via den eller andra liknande deviser och uppleva omvärlden genom den, tex via augmented reality (en digital värld ovanpå vår fysiska, som visar sig när man drar tex... read more →
Mar
04
Den 12 april avrundar vi konferensen med Fuckup Nights! Fuckup Nights är en global rörelse med ursprung i Mexiko, där tre-fyra entreprenörer delar med sig sina misslyckanden och lärdomar i branschen. Varje talare ges 10 minuter och kan använda max 10 bilder. Som avslutning öppnar vi upp för frågor från pipliken samt tid... read more →