Idag finns massvis av data online. Och i en värld som rör sig allt snabbare kan en hel bransch förändras på ett ögonblick. Utanför ett företags fyra väggar finns det otroligt mycket information, det gäller bara att filtrera och förstå den. Genom att bevaka ditt varumärke, dina konkurrenter eller din... read more →
Sep
25
Sep
24
De flesta vet vikten av att synas på nätet, men vad innebär Social Selling och hur gör man för att interagera med kunder och prospekts på bästa sätt? Social Selling är ett begrepp som blir mer och mer omtalat. Många företag börjar få upp ögonen för Social Selling och jobbar aktivt... read more →
Sep
24
Många i min omgivning tycker att marknadsföring mest handlar om kreativitet och tror att jag baserar alla mina beslut på en magkänsla. De tror att den viktigaste kunskapen för att vara duktig på marknadsföring är ett öga för bra kampanjer, att man kan skriva bra och är duktig på färg... read more →
Sep
23
Idén med Influencer marketing kan leda dig in till hjärtat hos framtida konsumenter, The Millenials – The Skip Generation. Hur gör man för att nå en målgrupp som gör allt i sin makt för att undvika kommersiella budskap? Varken ”Celebrity Endorsement” eller ”Influencer Marketing” är helt nya koncept. Dessa taktiska marknadsföringsmetoder... read more →
Sep
20
Som samarbetspartner till Internet i fokus håller Handelskammaren i en av föreläsningspunkterna och har därför bjudit in Anders Frankel, grundare och VD på Apsis, som kommer att prata om Data-driven marknadsföring. HANDELSKAMMAREN Handelskammaren är en privat näringslivsorganisation som arbetar i sydsvenska företags intresse. Vi påverkar företagens villkor genom bland annat utveckling av... read more →
Sep
20
Oavsett om du driver ett mindre företag eller arbetar för en stor organisation, finns det många olika sätt att du kan t ex använda Video i din marknadsföringsstrategi. Hur vi ser saker kan ha en djupgående effekt på det vi gör. Därför har visuell kommunikation ett stort inflytande på oss eftersom det ger oss... read more →
Sep
13
”Årets Nytänkare” är en kategori framtagen av Malmö Yrkeshögskola för att inspirera och lyfta fram skånska förmågor och ska tilldelas den person eller team som under året arbetat för att tillvarata nya affärsmöjligheter som möjliggörs av den snabba tekniska utvecklingen. Digitaliseringen slår igenom med kraft i alla yrken och alla... read more →
Sep
11
”Årets Digitala Marknadsförare” är en kategori framtagen av MiM för att inspirera och lyfta fram skånska förmågor och ska tilldelas den person eller team som under året lyckats bäst med sin digitala marknadsföringskampanj. Det digitala är numera en av de viktigaste plattformerna för alla affärer. Marknadsföreningen i Malmö vill uppmärksamma... read more →
Sep
02
Jeremy Tai Abbett inspires ambitious organizations into realizing the creativity required to thrive in a world of constant change. He draws on his experience starting several ventures that found their genesis at the intersection of design and technology. In his current role as the creative evangelist at Google, Jeremy consults... read more →
Aug
31
Med förfinade arbetsmetoder och mer effektiva verktyg blir det allt lättare att skapa och uppdatera sajter, men det betyder inte nödvändigtvis att webben blir bättre. Om man inte har formulerat varför sajten finns och vem den är till för blir det också väldigt svårt att svara på om den är... read more →