För dig som redan driver e-handel och säljer på nätet är marknadsplatser som Amazon, CDON och Zalando en möjlighet för dig att växla upp din försäljning online och nå nya köpberedda kunder. Men: vad är egentligen en marknadsplats? För dig som vill sälja eller redan säljer på nätet är det... read more →
Oct
29
Oct
23
E-postmarknadsföring har länge varit en hörnsten i digital kommunikation. Trots den snabba utvecklingen av sociala medier och andra digitala kanaler, fortsätter e-post att vara en av de mest effektiva metoderna för att nå ut till och engagera målgrupper. Kanalen erbjuder en oslagbar kombination av personlig kommunikation, kostnadseffektivitet och hög ROI... read more →
Sep
04
Ett varmt välkomnande till Internet i fokus nya moderator! Tess Waltenburg är konsult inom hållbart varumärkesbyggande och content marketing. Hon har arbetat med allt från små startups till stora bolag, är medgrundare till Aurora Enterprises AB och brinner för att hjälpa andra att bygga en relation till sin målgrupp på... read more →
Feb
21
Det senaste året har verkligen varit omvälvande för marknadsförare. Att skapa innehåll har aldrig varit enklare och eftersom PPC-kostnaderna fortsätter att stiga för de flesta branscher, är organisk sökning fortfarande ett av de mest prisvärda sätten att nå din målgrupp online. Men... vad gäller 2024 och framåt? 09:30-10:00Framtidens SÖK: Dags... read more →
Dec
18
På ett pedagogiskt och underhållande sätt pratar Kristoffer Fredriksson från Digitalbyrån 24HR om AI-tekniken och dess dynamik. En grundkurs i AI som han benämner det. Själv avskyr han termen AI som är en term som många använder men som inte är definierad. Vad menas egentligen med AI? Själva termen betyder... read more →
Dec
11
Petronella är Digital Art Director på TietoEvry och hon pratar i sin föreläsning om upplevelsen du inte ser utan det användaren känner. Vi köper inte bara en produkt, utan en hel upplevelse. Det viktiga är inte att vara den bästa säljaren utan att skapa en minnesvärd upplevelse för kunden. Kunden vill... read more →
Dec
07
Sibbe Silvén börjar sitt föredrag med att genom en video skapad med AI introducera hur han effektiviserat sitt liv upp till fyra gånger, och hur han nu ska lära oss hur vi också kan göra detta. Publiken får med handuppräckning svara på frågor som sätter saker i perspektiv om hur... read more →
Dec
07
Karin Bäcklunds föreläsning handlar om användningen av artificiell intelligens (AI) och dess påverkan på PR-landskapet. Hon använder själv tekniken i sitt arbete som PR-konsult, medvetet eller omedvetet, för att skapa olika former av innehållsproduktion. Hon skriver pressinlägg, krönikor, debattartiklar, inlägg i sociala medier med hjälp av AI. En av fördelarna... read more →
Dec
01
Magnus föreläsning handlar om hur kunders köpresa har förändrats under de senaste 5, 10 åren, och vad säljföretag behöver göra åt det. Idag slutförs ungefär 80% av köpresan innan kunden ta kontakt med ett säljföretag, jämfört med en siffra närmare 20-30% för 25 år sedan. Frågan är hur det ser... read more →
Aug
21
Hållbar marknadsföring & branding Sofie Wihlborg som står bakom Wihlborg marketing har slagit rekord i svensk crowdfunding, 2,6 miljoner sek inom 3 minuter, med sin kampanj "An offer you can't refuse". Hon brinner för att skapa ett kraftfullt intryck online och framhäva era starka sidor på digitala plattformar och forum.... read more →