Panelen kommer löpande under dagen samla in frågor från publiken samt ta fram egna för att belysa olika ämne och ställa frågor till talarna Expertpanel Lars Tengen Lars är byråchef för Nordic Morning Malmö och har under de senaste 15 åren jobbat inom kommunikationsbranschen. Med bakgrund från traditionella reklambyråer och skapandet av... read more →
Jan
26
Jan
25
Videomarknadsföring växer hela tiden, men de flesta kampanjer når aldrig viral status. Vi investerar en stor del av budgeten i en vacker videoproduktion som inte genererar de resultat vi hoppats på. Men nyckeln till framgång i ett algoritm-styrt flöde kommer aldrig att vara smart distribution eller enorma budgetar - det som avgör om... read more →
Jan
15
Användargenererat innehåll (UGC) är en viktig strategi i dagens digitala landskap. Foton, videoklipp och kommentarer från fans och följare på sociala medier kan marknadsföra en produkt eller ett företag samtidigt som målgruppen nås på ett mer naturligt och autentiskt sätt. Användargenererat innehåll ökar engagemang och tid som spenderas på din... read more →
Oct
30
Att annonsera kan kännas tröstlöst när konkurrensen är hård, det blir fler och fler nya sätt att annonsera på och nya funktioner avlöser varandra. Men hur gör man då för att lyckas med sin annonsering? Marcus Smith och Pauline Wallander, från SocialView, ger besökarna på Internet i Fokus sina bästa... read more →
Oct
29
Liselott Lading, Web/Business Integrations Manager på Axis, föreläste för Internet i Fokus om globala makrotrender. Vart är mänskligheten på väg? − Stephen Hawkings menar att mänskligheten är på en spännande men också avgörande plats om vart vi ska framåt. Vi lever i en tid som är viktig eftersom vi har... read more →
Oct
17
Hej Pär Sikö, berätta lite om dig? – Jag är skåning som är född i Kiruna. Jobbar mycket med VR och AR. Tror inte att tekniken är lösningen på alla våra problem men tror att vi kan bygga en virtuell verklighet som är bättre än den vi lever i idag.... read more →
Oct
16
Till höstens upplaga av #IIF2017 välkomnar vi Resultify som kommer finnas på plats både i form av talare, expertpanel och kursledare! Resultify har varit delaktiga i Internet i Fokus sedan fem tillbaka, både på scenen och utanför. I år är situationen lite speciell – Resultify har precis vuxit till drygt 50... read more →
Oct
10
Hej Simon Beyer, berätta lite om dig? – Jag är Chief Strategy Officer på Ingager. Jag håller ofta föredrag inom digital transmission och framtiden för sociala medier i Sverige. Jag arbetar med att förstå den digitala utveckling som sker runt om i världen för att sedan konkretisera detta till genomförbara... read more →
Oct
06
För andra året i rad, bjuder vi på spännande Breakout Sessions från våra partners som innehåller parallella spår om Digital Transformation, Marknadsföring, Design Thinking och Mix Modelling. Biljetter till dessa spår finns att hämta utanför samtliga Breakout-rum. Det är först till kvarn som gäller! BREAKOUT SESSIONS: 13:00-13:30 RUM 1 - 160 platser. Resultify - Predictive analytics will... read more →
Sep
28
Något håller på att förändras i medielandskapet. Journalistiken krisar ekonomiskt samtidigt som propaganda och virala lögner fyller våra informationsflöden. Föreläsning: Men vad är det egentligen som händer – och vad beror utvecklingen på? Vad står på spel och vad är det vi behöver veta? Anders Mildner ger bakgrunden och analysen till valårets... read more →