Hej Simon Beyer, berätta lite om dig?
– Jag är Chief Strategy Officer på Ingager. Jag håller ofta föredrag inom digital transmission och framtiden för sociala medier i Sverige. Jag arbetar med att förstå den digitala utveckling som sker runt om i världen för att sedan konkretisera detta till genomförbara actions för varumärken på den europeiska marknaden. Under de senaste nio åren har jag arbetat med strategi- och marknadsfrågor inom företag som Google, Philips och Bonnier. Vidare är jag kursansvarig för kursen Digital Marknadskommunikation på Berghs School of Communication.
Vad kommer du lyfta på IIF 2017?
– Jag kommer prata om varför chatbots blir en allt viktigare del att ha förståelse för, ifall man som varumärke vill vara relevant för sina kunder och användare.
Vilka vanliga misstag gör företag när det gäller digitala strategier?
– Ett vanligt misstag är att tro att en strategi är något som man sätter en gång och att man sedan är klar. Man behöver kontinuerligt utvärdera och utmana sin strategi för att kunna anpassa den till sin omvärld, för att göra detta behöver man avsätta tid. För att ha möjlighet att skapa relevanta strategier behöver man utvecklas i samma takt som den värld man lever i, detta blir allt svårare när utvecklingen rusar fram. Därför vill jag slå ett slag för att alla som kan ska avsätta tid i sin kalender för lärande och innovation. Det behöver inte vara svårare än att man läser en artikel som handlar om något man är nyfiken på, bokar en lunch med en intressant person eller skriver ett white paper och skickar till sina kollegor. Det viktiga är att man gör något nytt och som utvecklar ens kompetens.
Vi ses på #IIF2017 den 25 oktober i Malmö! Biljetter finns att hämta här!
Comments are closed.