Tommi is a data scientist and statistic junky at Resultify. Expert in statistic marketing modelling, after working seven years as lead data scientist at GroupM Denmark. With over 130 marketing mix modelling projects on his CV he has worked with almost all types of businesses. Tommi is educated at Copenhagen business school in Mathematics & Statistics and is therefore experienced in multiple types of statistical analysis. He helps businesses by optimizing there total marketing budget both offline and online, but has joined Resultify to focus more on using statistical modeling to optimise digital.
Breakout Session: 13:13-30
Predictive analytics will change your future
– Från historisk data till framtiden med Predictive Analytics
Vi går från att analysera dåtid till att försöka förutse framtiden. I dagens marknadsföringslandskap finns data överallt. Från klick på webbsidor och e-handelsförsäljning, till lojalitetsprogram och omdömen. Även med all data på bordet är de flesta analyser, särskilt inom digital marknadsföring, gjord med hjälp av Google Analytics – och de fokuserar på att förklara sånt som redan hänt. Med prediktiv analys och marketing mix modelling går vi från att analysera dåtid till att förutse framtiden. Välkommen till en 30-minuters föreläsning där Tommi tar oss igenom grunden i statistikmodellering och visar även hur data direkt från Google Analytics kan användas.
In todays marketing landscape data is everywhere. From website clicks and e-commerce sales, to loyalty programs and ratings. Even with all this data at our fingertips most analysis, specially within digital marketing, is done with Google Analytics and focuses on explaining the past. With predictive analytics and marketing mix modelling we move from analysing the past to making predictions for the future. In this 30 min talk Tommi takes us through the basis of statistical modelling also showing how data directly from Google Analytics can be applied.