Vad händer med vår kreativitet när vi förlitar oss alltmer på algoritmer och data? Här får du metoder och tips för att utveckla din kreativitet och problemlösningsförmåga. Med teknikens snabba framfart, automatiserade processer och nya AI-verktyg är det lätt att glömma hur viktigt det är att fortsätta utveckla det mänskliga kreativa tänkandet. Vi bjussar på tio konkreta tips och en utmaning!
Program – 24 April 2024
07:30-09:00
Registrering och frukost ☕️🥪
08:20-08:40
Frukostseminarie: Boosta din kreativitet och gör AI till din assistent!
AI – SOME – MARKNADSFÖRING
08:20-08:40
Frukostseminarie: Hur du får en viral hit!
DIGITAL MARKNADSFÖRING
Idén till denna föreläsning föddes för tio år sedan när folk fortfarande pratade om att skapa virala snackisar. Mycket har hänt sedan dess, bland annat har det visat sig att det är mycket svårare att få till en viral hit än vad man trodde 2014. Men… den som är beredd att lära av sina misstag, och andras framgångar, ser snabbt ett mönster. Ett mönster som varit välkänt sedan åtminstone 1915. Slå dig ner med en kopp morgonkaffe i 24HRs breakout rum, och låt Kristoffer ge dig en bra start på dagen. Under cirka 20 lättsamma minuter kommer han att få dig att fundera strategiskt kring marknadsföring, visa roliga klipp, och läsa poesi.
08:20-08:40
Frukostseminarie: Sanningen svider eller sanningen säljer?
UGC (USER GENERATED CONTENT) SOME
På denna frukostseminarium dyker vi ner i hur du når fram till den där perfekta användaren – du vet, någon som verkligen behöver din hjälp med saker som torr hårbotten och eksem. Vi ska snacka om hur du håller det äkta, hur du sticker ut med ditt budskap och varför att dela innehåll skapat av användare (UGC) inte är samma grej som vanlig Influencer-marknadsföring. Vi guidar dig genom hur du kan navigera detta landskap smart och effektivt.
09:00-09:30
Nya trender i mänskligt beteende – förbli relevant genom att anpassa dig och skapa djupare kopplingar till dina kunder
DIGITALA TRENDER
Att sätta kunden i främsta rummet anses allmänt vara den bästa och mest pålitliga tillväxtstrategin. Det kräver noggrann samordning för att spela en meningsfull och relevant roll i dina kunders liv. Kunden är dock komplex. De är emotionella och förändras snabbare än du kan anpassa ditt företag, så att hålla jämna steg är en konstant utmaning. Elin Gidvall kommer gå igenom de senaste trenderna kring de förändringar vi ser i relationerna mellan kunder, företag och teknik, detta för att hjälpa dig att definiera hur du kan stimulera tillväxt genom att förbli relevant för dina kunder. Så… var ska vi börja?
09:30-09:55
Framtidens SÖK: Dags att optimera dina SEO-strategier, för att ligga steget före!
SEO – AI
SEO-specialisten Sabine Ljunggren delar sina insikter kring SEO-trenderna för 2024, den potentiella effekten och vad man kan göra åt det. Lär dig mer om Googles SGE (Search Generative Experience), hur framstegen inom AI påverkar innehållsskapande och hur andra sökmotorers nya initiativ utmanar Googles dominans på marknaden. Denna presentation erbjuder värdefulla perspektiv och praktiska råd för alla som vill hålla sig uppdaterade och konkurrenskraftiga inom det dynamiska landskapet av sökmotoroptimering.
09:55-10:20
Maximera Konverteringar: Konstformeln bakom landningssidor som verkligen levererar resultat!
SEO – STRATEGIER
Dags att förvandla klick till kunder! Konsten att skapa landningssidor som verkligen konverterar, är inte alltid lätt att bemästra. Analytikern Kim Westervind kommer går igenom de avgörande strategierna /knepen för att få till en riktigt vass och högpresterande landningssida med både små och större medel. Denna presentation vänder sig till dig som vill maximera insatserna från er trafikanskaffning, såväl B2B som B2C.
10:20-10:45
Kaffepaus /mingel ☕️
10:45-11:10
AI förändrar digitala annonseringens spelregler
AI – DIGITAL ANNONSERING
11:10-11:35
Skapa en effektiv Retargeting-strategi för att öka konverteringar och maximera ROI
SOME – STRATEGIER
Retargeting har varit en välkänd metod under en lång tid, men vi ser tydligt att det saknas en genomtänkt strategi för att uppnå önskad effekt. I denna föreläsningen ska ni få kvalitativa tips för att skapa en stark retargeting-strategi. Vi kommer att granska olika tillvägagångssätt när det gäller annonser – ska de innehålla en tydlig Call to Action eller snarare fokusera på att kommunicera värde? Tillsammans kommer vi att reda ut dessa frågor och fördjupa oss i vägen mot en effektiv och framgångsrik retargeting-strategi.
11:35-12:00
11B Views!!! (that’s not a typo). How to Create A Mega Viral Success!
SOME – TIKTOK
12:00-12:50
Lunch /mingel 🍽️
12:50-13:20
Breakout Session: Skriva med AI – copywriterns bästa tips
AI – SOME – MARKNADSFÖRING
AI är bra på mycket, men får du ut texter som du verkligen kan använda? I denna breakout session bjuder Anna och Hannah på råd och tips som gör att AI-genererade texter lirar med varumärke, målgrupp och kanal. Med fokus på ChatGPT avslöjar vi våra bästa prompts, AI-tämjartips och knep att ta till för att få ut de texter du behöver.
12:50-13:20
Breakout Session: AI + CMS = ❤️
AI – TECH
12:50-13:20
Breakout Session: Framtiden är äkta – Den oredigerade sanningen om UGC #nofilter
UGC (USER GENERATED CONTENT) SOME
13:20-14:00
När blir AI, för mycket AI 🤖 och var finns balansgången mellan effektivitet och originalitet? Panelsamtal om AI 2024 och hur vi formar framtidens innehållsproduktion.
AI – MARKNADSFÖRING – SOME
Berättelsen kring användningen av AI har skiftat från viskad potential till framgång – med många företag som implementerar tekniken i sina marknadsförings- och operativa processer. Men, trots att vissa företag tar den nya tekniken i sitt kliv är spelplanen fortfarande ganska ojämn. I den här paneldiskussionen kommer vi att belysa flera punkter på hur de utnyttjar AI för att inte bara förbättra kreativa ansträngningar utan också effektivisera komplexa processer. Men… samtidigt som AI kan snabba upp din produktion rejält, hur originellt blir ditt innehåll egentligen? Och vad händer nu med personlig utveckling, kreativitet, copywriting och korrekturläsning? Det finns några fallgropar som vi även kommer belysa samt titta på nya spännande användningsområden, som man bör ha koll på under 2024!