Mattias Andersson har ett gediget cv som analytiker. Han kommer närmast från rollen som Head of CRM Analytics på SAS, men har även haft andra ledande befattningar på stora bolag som Twilfit, Telia och 3. Idag är Mattias Partner och Senior Analyst på House of Friends, och jobbar med frågor som CRM och Marketing Automation. Mattias medverkar i boken ”30 Advices from 30 Greatest Professionals in CRM and Customer Service in the World”. I en tid där flera företag ser en stor utmaning att kapitalisera på data, försöker Mattias förklara hur man kan tänka annorlunda och skapa ett nytt arbetssätt i ett förändrat marknadslandskap.
Föreläsning: Framtidens marknadsavdelning – 7 framgångsfaktorer
Det undgår ingen att marknadsavdelningen jobbar på ett annat sätt idag jämfört med tidigare. Men varför lyckas några bättre än andra? Hur bör man organisera sig och vad måste man tänka på? Vilka är de vanligaste fällorna och vilka är de lägst hängande frukterna? Magnus och Mattias ger en mycket underhållande föreläsning kring framtidens marknadsavdelnings 7 framgångsfaktorer. Luta dig tillbaka och ta emot tipsen som hjälper dig att tänka och arbeta annorlunda redan samma dag.