Att se antalet besökare på din webbplats växa är ganska häftigt. Vem skulle inte vilja ha ett sådant resultat? Men enbart besök motsvarar inte ett framgångsrikt företag. FÖRELÄSNING För att tjäna pengar måste du konvertera besökarna och omvandla dem till kunder. Men du måste veta var, vad och vem ska... read more →
Mar
03
Feb
28
Scream bjuder på en Breakout Session och Workshop med full fokus på kundresan och hur varumärket påverkar konverteringsgraden! Scream är en oberoende mediebyrå med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. De är experter på medierådgivning och hjälper kunder med alla mediaköp från tv, radio, utomhus, print till digitalt & socialt. DETTA... read more →
Feb
26
Nu är det dags igen att vässa till konferensen med en högre nivå föreläsningar inom sociala medier! Den digitala marknaden utvecklas ständigt och att engagera och nå målgrupper har blivit centralt för företag och det kommer hela tiden ut nya verktyg och funktioner som ger marknadsförare flera spännande möjligheter att... read more →
Feb
24
Till vårens upplaga av Internet i fokus (10-11 april i Malmö) kommer Convertor in som huvudpartner och bjuder både på en Breakout Session och Workshop inom digitalisering och digitala trender. Convertor är en ledande digitalbyrå baserad i Malmö som utifrån tydliga målsättningar skapar kompletta kommunikationslösningar, där varje kontaktyta optimerats för att nå ett... read more →
Feb
22
Facebook Advertising is one of the best ways to re-target and re-engage visitors who leave your site before converting by showing them a customized ad that convinces them to convert. By understanding the Facebook Advertising trends, your business can find greater successes in reaching your ideal prospects and grow in... read more →
Feb
14
Marknadsföreningen har varit med som nätverkspartner ända sen konferensen tog form under hösten 2011, bjudit in sina medlemmar och varit närvarande på varje event. Nu är tiden inne för föreningen att tar steget vidare och gå in som samarbetspartner. Huvudmålet är att ta vara på varandras kunskap och resurser, försöka... read more →
Feb
11
Det är lätt att konstatera att 2017 var året för Influencers. Varumärken stora som små, flockade till influencers för att hjälpa dem att sälja sina produkter och tjänster till en målinriktad publik. Apollonia & Aleksandar berätta hur ditt varumärke kan lyckas under 2018! Vi ska inte förvänta oss att trenden kommer... read more →
Feb
10
Facebook grupper är verkligen en dold guldgruva för företag. De är självvalda samhällen av likasinnade individer med gemensamma intressen. En fantastisk plats för att skapa engagemang och få massor av kunder. Natalie Eriksson är digital strateg och författaren som bloggar på Resumé, gör expertuttalanden i Svenska Dagbladet, föreläser på Berghs och... read more →
Feb
05
Den digitala landskapet är i ständigt utveckling, nu mer än någonsin. För att kunna hänga med trenderna handlar det om kontinuerlig inlärning, utforskning och flexibilitet. Användningen av interaktion med kunder har blivit avgörande och är en central del för företag och varumärken. Men, det som är ”coolt” idag, är föråldrad... read more →
Jan
31
The line between advertising and marketing has become increasingly blurred, and branded content is everyone’s business. Content for link building has long been a staple of search strategies, but how does it fit into the bigger picture of marketing now? Vicke has been researching ways in which content can play... read more →