Simon Beyer förklarar möjligheter och trenderna som kan vara nyttiga för dig och din verksamhet inför 2019! Facebook är en idag mer än en plattform, det är en del av vår digitala infrastruktur. Investeringarna från annonsörer ökar stadigt och intresset för att förstå möjligheterna och utmaningarna på Facebook är större... read more →
Aug
19
Jun
17
Ett härligt gäng duktiga talare redan klara inför Internet i fokus 2018 - Digital Marketing Conference den 24 okt i Malmö! Den vill du absolut inte missa! Flera talare och Breakout Partners är på ingång!
Apr
16
Att konvertera besökare till kunder handlar till stor del om att förstå vad era besökare vill göra och att hjälpa dem genomföra det så snabbt och enkelt som möjligt. När vi möts i det verkliga livet sägs det att vi har sju sekunder på oss innan den vi möter bildar... read more →
Apr
16
Videomarknadsföring växer hela tiden, men de flesta kampanjer når aldrig viral status. Vi investerar en stor del av budgeten i en vacker videoproduktion som inte genererar de resultat vi hoppats på. Genom att använda sig av video får du möjligheten att berätta historier på ett snabbare och ofta mer effektfullt sätt jämfört med... read more →
Mar
26
Vi passar på att intervjua Marknadsföreningen som har varit med som nätverkspartner ända sen konferensen tog form under hösten 2011. I år tar de steget vidare och gå in som samarbetspartner. Marknadsföreningen i Malmö (MiM) – ett nätverk som startade 1932 för personer som jobbar med marknadsföring, pr, kommunikation, reklam och event... read more →
Mar
22
Aller medias nya affärsområde Refinery är ett led i målsättningen att data skall genomsyra hela företaget – både i externa erbjudanden och i det interna arbetet. Refinery skapar detaljrika insikter om användarna som resulterar i ökad träffsäkerhet i Aller medias publicistiska och kommersiella erbjudanden. Johan och Helena berättar om hur andra företag kan... read more →
Mar
15
Nästan 75% av alla människor förlitar sig på sociala nätverk som vägleder dem mot sitt köp… En Influencer bygger förtroende genom att skapa ett minnesvärt varumärke och skapar relevant innehåll. När konsumenterna känner sig trygga med denna influencer köper de oftast rekommenderade produkter. Tre av de fyra kunder litar på... read more →
Mar
11
Med noggrant planerat innehåll kan du påverka dina potentiella kunder och guida dem närmre din försäljningstratt. I allmänhet handlar Content Marketing inte om att omvända besökaren direkt, utan att så frön som ska skördas i nästa steg. Konvertering! För att kartlägga området har vi bjudit in några av de allra hetaste... read more →
Mar
08
Under flera års tid har vi hört att marknadsavdelningen ska arbeta närmre säljavdelningen. Det är ju lätt att säga, men hur kan ett bolag lösa det rent praktiskt? Marknadsavdelningen roll är tydlig och spelar en viktig roll för att främja företagets verksamhet. Den fungerar som ditt företags ansikte utåt, samordnar... read more →
Mar
05
Den digitala utvecklingen påverkar era kunder och i förlängningen ert företag. Hur förändras människors beteenden och vilken inverkan får det på er affär? Förmågan att besvara dessa frågor avgör sannolikt vilken framtid ni som företag går till mötes. Tillsammans med David Ståhlberg – en av Sveriges mest anlitade föreläsare på temat... read more →