Aug 19

Effektiva Facebook & Instagram-strategier inför 2019

Simon Beyer förklarar möjligheter och trenderna som kan vara nyttiga för dig och din verksamhet inför 2019! Facebook är en idag mer än en plattform, det är en del av vår digitala infrastruktur. Investeringarna från annonsörer ökar stadigt och intresset för att förstå möjligheterna och utmaningarna på Facebook är större... read more →
Jun 17
Apr 16
linus larsson WGP

Vässa ert företags startsida!

Att konvertera besökare till kunder handlar till stor del om att förstå vad era besökare vill göra och att hjälpa dem genomföra det så snabbt och enkelt som möjligt. När vi möts i det verkliga livet sägs det att vi har sju sekunder på oss innan den vi möter bildar... read more →
Apr 16
jonna ekman

Tre grundregler för dig som vill använda video!

Videomarknadsföring växer hela tiden, men de flesta kampanjer når aldrig viral status. Vi investerar en stor del av budgeten i en vacker videoproduktion som inte genererar de resultat vi hoppats på. Genom att använda sig av video får du möjligheten att berätta historier på ett snabbare och ofta mer effektfullt sätt jämfört med... read more →
Mar 26
MiM Marknadsföreningen i Malmö

Intervju: MiM – en förening i framkanten!

Vi passar på att intervjua Marknadsföreningen som har varit med som nätverkspartner ända sen konferensen tog form under hösten 2011. I år tar de steget vidare och gå in som samarbetspartner.  Marknadsföreningen i Malmö (MiM) – ett nätverk som startade 1932 för personer som jobbar med marknadsföring, pr, kommunikation, reklam och event... read more →
Mar 22
aller media Malmö

Data som skapar djupare kontakt – Aller Media intar scenen!

Aller medias nya affärsområde Refinery är ett led i målsättningen att data skall genomsyra hela företaget – både i externa erbjudanden och i det interna arbetet. Refinery skapar detaljrika insikter om användarna som resulterar i ökad träffsäkerhet i Aller medias publicistiska och kommersiella erbjudanden. Johan och Helena berättar om hur andra företag kan... read more →
Mar 15
influencer marketing IIF2018

Varför Influencer Marketing och User Generated Content bör bli en del av din strategi

Nästan 75% av alla människor förlitar sig på sociala nätverk som vägleder dem mot sitt köp… En Influencer bygger förtroende genom att skapa ett minnesvärt varumärke och skapar relevant innehåll. När konsumenterna känner sig trygga med denna influencer köper de oftast rekommenderade produkter.  Tre av de fyra kunder litar på... read more →
Mar 11
Mar 08
Mar 05