Föreläsning på IIF2018 den 24 okt i Malmö! – Från datadrivet till Insiktsdrivet! Så förvandlar du data till agerbara insikter som engagerar hela din organisation i digital kommunikation
Föreläsning: Så förvandlar du data till agerbara insikter som engagerar hela din organisation i digital kommunikation. I en digital värld blir det allt mer data i våra verksamheter och system. Många gånger låter vi den bara ligga, utan att se vad vi kan lära från den. Så vad betyder den där datan egentligen och hur påverkar den hur vi bör göra för att nå våra mål? Annsi och Maria berättar hur man kan omvandla dataströmmar, stora som små, så att ni kan förbättra era resultat sett till de mål ni siktar på. De pratar också om hur man, genom att jobba insiktsdrivet, kan inspirera och tydliggöra för organisationen vad kommunikation och marknadsföring faktiskt ger och hur det påverkar andra delar av organisationen och dess resultat.
Annsi är VD på byBrick Insights och sitter i styrelsen för AMEC, det internationella branschorganet för mätning och utvärdering av kommunikation. Hon har varit i den digitala kommunikationsbranschen i över 20 år och har stor erfarenhet av att hjälpa stora som små B2B-företag att jobba insiktsdrivet. Under årens lopp har hon även hunnit med att bygga ett antal konsultföretag. Annsi är en väletablerad talare inom digital kommunikation, strategi, mätning och utvärdering
Maria jobbar som Head of Social Media på byBrick Insights, där hon jobbar med strategi och taktik för både organisk och köpt aktivering, för såväl stora som medelstora och små företag. Hon agerar även coach och stöd för företag som har egna sociala team. Hon driver en blogg om sociala medier och har haft artiklar publicerade på bland annat Internetworld. Utsedd till en av Sveriges främsta inom sociala medier och föreläser även internationellt i ämnet. Maria har erfarenhet av att arbeta med både globala varumärken och mindre, på lokal nivå.
byBrick Insight är en strategisk kommunikationsbyrå som jobbar med analys och insiktsarbete som nav. De hjälper deras kunder att gå från att bara dra in data till att analysera, få fram insikter och aktivera dessa insikter i sin organisation, verksamhetsutveckling och innovationsprocess. De hjälper företag att gå från dataaccepterande till insiktsdrivna.
Comments are closed.