Frukostseminarium, Breakout Session och Workshop med design som metod och kundupplevelsen i fokus!
Netrelations brinner för att skapa digitala lösningar i form av webbplatser, e-handelslösningar, intranät, mobila lösningar och portaler som sätter användarens upplevelse främst och skapar mätbara effekter för deras uppdragsgivare. I år är Netrelations tillbaka med flera spännande föreläsningar!
08:00-08:30 Frukostseminarium
Där kunder och verksamhet möts och magi uppstår
Värdet av ditt varumärke sitter mycket i den upplevelse som du ger dina kunder. En upplevelse som är summan av hur du möter kunden och vilken service du ger kunden, oavsett kanal eller tillfälle.
För att dina medarbetare ska ha rätt förutsättningar att skapa fantastiska kundupplevelser behöver dom själva en bra upplevelse av tjänsterna i den digitala arbetsplatsen. Att kunna samarbeta, kunskapsdela och fostra idéer utan begränsningar är lika viktigt som tillgång till rätt information vid rätt tidpunkt för att ge kunderna bättre service och support.
Förståelsen av hur dessa interna och externa flöden och beteenden samverkar, samt hur, var och när dom skapar värde för verksamheten ger oss möjlighet till att göra rätt prioriteringar och skapa värde om håller över tid. Den sammanlagda upplevelsen avgör kvaliteten på helheten och värdet för både slutkund, medarbetare och verksamhet.
Under morgonen får du alltså inte bara en god frukost. Du får även matnyttiga tankar och good practice för ett strategiskt arbetssätt som har både slutkund, medarbetare och verksamheten i fokus serverade av NetRelations Chief Strategy Officer Stefan Strömquist.
13:00-13:30 Breakout Session
Design som ger resultat – från mätbara mål till konkreta investeringar
Alla pratar om Design Thinking och vi som designar digitala upplevelser har aldrig varit mer populära. Design och innovation är bland det hetaste som finns just nu. Design- och digitalbyråer köps upp av storföretag på löpande band och vi sätter hoppet till kreatörerna att lösa många av våra stora samhällsutmaningar genom att starta designlabb i mängder. Ändå läggs många labb snart ner igen i brist på lönsamhet. Innovativa strategier och koncept förblir allt för ofta pappersprodukter och ser inte dagens ljus.
I denna breakout-session med NetRelations Director of UX Olof Lönnroth tittar vi närmare på vad som krävs för att ta till vara på kreativitetens möjligheter och samtidigt säkerställa att vi skapar värde på riktigt. Vi utforskar hur vi framgångsrikt kan förflytta designkompetens i våra organisationer, från att vara en beställningsvara till att bli en strategisk kärnkompetens.
09:00-12:00 Workshop dag 2
Upplevelsestrategi – så kartlägger du användarens resa och skapar koncept med upplevelsen i centrum
Verkligheten vi lever i blir mer och mer komplex och användarnas förväntningar bara ökar. Tiden är förbi när man kunde välja en plattform för alla applikationer och tjänster.
Våra digitala lösningar består idag av ekosystem av tjänster och upplevelser. Därför kan vi inte arbeta med användarupplevelsen i en kanal i taget utan vi måste lyfta blicken och ta ett helhetsgrepp. Lyckas vi med det kan vi också organisera oss för att styra helheten av våra digitala satsningar istället för en del i taget. Först då kan vi skapa digitala lösningar där tjänster och kanaler samspelar harmoniskt för att skapa en bättre användarupplevelse.
I den här workshopen kommer vi tillsammans att utforska strategiska designmetoder som med användaren i centrum och med värdeskapande som mål hjälper dig att designa användarupplevelser som sträcker sig över flera kontaktpunkter.
Mer konkret kommer workshopen att innehålla:
- Hur du med hjälp av service design kan skapa en upplevelsestrategi för dina digitala kanaler
- Metoder för kartläggning av användarupplevelse över flera system och kanaler
- Verktyg för att arbeta med användarupplevelsen (frontstage) såväl som de processer som möjliggör upplevelsen (backstage)
- Hands-on-övningar i små grupper där du får prova på kartläggning och konceptutveckling med upplevelsen i centrum
Workshopen leds av NetRelations Director of UX Olof Lönnroth och genomförs på NetRelations Malmö-kontor, Rundelsgatan 14, den 26 oktober kl 09:00-12:00.
Vi bjuder på kaffe/te och smörgås.
Boka in din plats här!
Stefan Strömquist, Chief Strategy Officer, NetRelations
Stefan brinner för att skapa nytta och mätbara effekter med strategiska lösningar för både slutkunder, verksamhet och medarbetare. Med lång erfarenhet av både strategiska verksamhetsnära och djupa tekniska ansvarsroller skapar han upplevelsestrategier med samvärde i fokus baserat på de faktiska behoven hos slutkunderna, verksamheten i stort och de medarbetare som arbetar där.
Olof Lönnroth, Director of UX, NetRelations
Olof är en efterfrågad och uppskattad talare och workshopledare inom UX-området. Med en bakgrund inom systemvetenskap med ett starkt fokus på människa-dator-interaktion har Olof en bred kunskap om hur IT, människor och organisationer samspelar. Olof har gedigen erfarenhet av att ha arbetat med UX-design och utveckling och har ansvarat för användarupplevelsen för ett flertal prisbelönta webbplatser. Han brinner lite extra för områden som service design,användarstudier, strategi och koncept.
Comments are closed.