Gustav Haag har mer än 9 års erfarenhet av digital affärsutveckling och marknadsföring. Han har gjort allt från driva ett finansiellt institut inom crowdfunding (innan någon visste vad det var) till att bygga upp digitala avdelningar inom större organisationer. Den gemensammare nämnaren är entreprenörskap och digital utveckling.
Gustav är VD på RankTrail AB som är ett SaaS bolag med en egenutvecklad mjukvara som möjliggör för bolagets kunder att ranka högre på Google, utan krav på tidigare kunskaper.
RankTrail hjälper sina kunder att komma högre på Google, få fler besökare och därmed fler kunder. Bolaget är baserat i Malmö och har ett 70-tal kunder, allt från enmansbolag till stora multinationella koncerner. Den gemensamma nämnare är att bolagen vill få kontroll och samtidigt ranka högre på Google på ett kostnads- och tidseffektivt sätt.
Break-out session 1: Beräkna ditt affärsvärde av att synas på Google:
Under denna halvtimme kommer ni få lära er hur ni ska tänka för att utvärdera investeringar för att ranka högre på Google. Efter denna föreläsning kommer ni ha en modell som ni kan ta med er hem, för att beräkna värdet för just dig och ditt företag av enskilda placeringar och hela portföljer av sökord.
Break-out session 2: Hur tar du dig upp till toppen av Google? (och stannar där)
Nu när ni vet ert värde av att ranka högre på Google ska vi prata om vad ni behöver göra för att lyckas med detta. Denna föreläsning kommer framförallt vara praktiskt med tips och trix för hur ni ska lyckas uppnå era mål (och även hur ni ska formulera målen). Efter denna föreläsning kommer ni alla få med er något som ni kan implementera imorgon för att förbättra er digitala närvaro.
Kurser – 29 mars (dagen efter Internet i fokus)
SEO för VD:n
Google är en av de absolut viktigaste marknadsföringskanalerna för svenska företag. 2016 spenderande svenska bolag över 5 mdkr på att synas högre på Google. I denna föreläsning kommer vi fokusera på hur du som VD ska ska agera för att ditt företag ska nå hållbara och långsiktiga resultat via SEO. Rätt hanterat är SEO en av de marknadsföringskanaler som kan ha störst påverkan på ett företags lönsamhet och tillväxt för både B2B och B2C-företag.
Ett urval av kursmomentet:
• Grundläggande förståelse för SEO
• In-house vs. outsourcat, vad är fördelarna respektive nackdelarna
• Hur ska du beräkna värdet av dina placeringar på Google
• Hur strukturerar ni ert SEO-arbete för att optimalt understödja ert företags tillväxt och lönsamhet
• Hur bygger ni varumärke via SEO
• Hur rekryterar ni fler kunder med hjälp av SEO
• Hur beräknar ni vilka investeringar som behövs för att nå era mål
Så lyckas du med ditt SEO-arbete
Google är en av de absolut viktigaste marknadsföringskanalerna för svenska företag. 2016 spenderande svenska bolag över 5 mdkr på att synas högre på Google. Denna föreläsning kommer fokuserar på att ge er praktiska råd och tips på vad ni ska göra för att ranka högre på Google. Efter denna föreläsning kommer ni alla få med er något som ni kan implementera imorgon för att börja ranka högre på Google.
Ett urval av kursmomentet:
• Grundläggande förståelse för SEO
• Vilka är de viktigaste SEO-faktorerna på din hemsida
• Vad har länkar för betydelse inom SEO
• Hur ska du agera för att få andra att länka till din sida
• Hur använder ni SEO för att bygga varumärke
• Hur kan du arbeta tidseffektivt med SEO
• Hur ska du beräkna värdet av SEO
• Hur beräknar vi vad som behövs för att du ska nå dina mål
Comments are closed.