Navigator håller i frukostseminarie, Breakout Session och Workshop på Internet i fokus – 20-21 oktober i Malmö!
Niclas Bergenblad är partner och Creative Director på Navigator, med fokus på innovation och digital kommunikation. Niclas har lång erfarenhet av det digitala som utgångspunkt för företagets affärs-, sälj- och marknadsstrategi. Niclas håller ofta föredrag om trender och tendenser på marknaden kopplat till digital transformation.
Navigator är en strategisk kommunikationsbyrå med 20 medarbetare som hjälper företag och organisationer att bygga varumärken, skapa lönsamhet och navigera i en snabbt föränderlig fysisk och digital värld. I gränslandet mellan innovation och kommunikation genererar de nytänkande och utvecklande lösningar för sina uppdragsgivare med framtidens trender i fokus. Lösningar som med rätt processer blir lika väl förankrade i företagets affärsstrategi som hos samtliga medarbetare. De tänker till, tänker om och tänker nytt. För att nå såväl ut som in.
Frukostseminarium – Din guide till den digitala kundresan
Kunskap om kundens digitala resa är idag en viktig förutsättning för framgångsrik försäljning. Studier från Google och CEB inom B2B visar att närmare 60 procent av beslutsprocessen redan är avklarad innan kunden tar kontakt. Om du vill vara den som kunden kontaktar behöver du effektivt leda honom eller henne från behov till beslut med hjälp av digitala aktiviteter.
Niclas Bergenblad från Navigator lotsar dig genom de fem viktigaste stegen på den digitala kundresan och ger intressanta, inspirerande exempel på kreativt, kunskapshöjande content som hjälper dig att attrahera, fånga, bearbeta, konvertera och expandera. Du får konkreta råd kring hur du kommer igång med din marketing automation och leadgenerering kopplat till kundens beslutsprocess.
Breakout Session – Den digitala framtiden är här
Artificiell intelligens, robotics, 3D-printing, Internet of Everything och biohacking. Vi är inne i en fas av exponentiell teknologisk tillväxt där allt kopplat till teknik blir dubbelt så bra, hälften så stort och hälften så dyrt var 18:e månad. Singularity University menar att artificiell intelligens passerar mänsklig intelligens år 2045. Hur hanterar vi det?
Niclas Bergenblad från Navigator ger dig en spännande inblick i hur framtiden kan komma att se ut om den exponentiella utvecklingen fortsätter. En framtid där närmare 50 procent av dagens jobb inte existerar. Där bilar kör sig själv, flygplan drivs av solceller, datorer ställer diagnos när vi är sjuka och vi odlar våra grödor inomhus. Hur påverkar det oss människor och hur påverkar det våra företag?
Workshop (21 oktober) Digitala kundresan
Det är dags att titta närmare på hur den digitala kundresan ser ut för just dina kunder. Och identifiera hur du på bästa möjliga sätt hjälper dem från behov till beslut. Men vilka verktyg och flöden behövs för att lyckas? Vilken typ av material passar bäst för respektive interaktion. Hur ska just dina marketing automation-flöden se ut? Vad ska du mäta? Och hur ska du agera för att generera heta leads? I workshopen går vi igenom de fem viktigaste faserna under den digitala resan. Vi hjälper dig att bli konkret och beskriva hur resan ser ut för några av dina viktigaste kundgrupper. Vi ger dig tips på vilken typ av aktiviteter och material du behöver för att lyckas i respektive steg:
- Attrahera
- Fånga
- Bearbeta
- Konvertera
- Expandera
Comments are closed.