Video content is the future of online interaction
Hur vi ser saker kan ha en djupgående effekt på det vi gör. Därför har visuell kommunikation ett stort inflytande på oss eftersom det ger oss möjlighet att interagera med digitalt innehåll och absorbera bilder mer fyndigt än vi gör med text.
Visuell kommunikation för företag kommer bli allt mer populär i framtiden eftersom fördelarna ger företagen möjligheten att förbättra sin grundsyn, mer effektivt engagera med kunder och spara tid.
Förra året, lanserade både YouTube och Facebook nya virtual reality 360-graders video – annonsformat. Fördelarna med att använda dessa format är att varumärken kan skapa mer detaljerade vyer av sina produkter och utveckla mer kreativa och engagerande varumärkesupplevelser – att kunderna känner sig just där, i videon.
I takt med mognaden av virtual reality på nätet, får online video ännu fler möjligheter att engagera publiken. Detta ger nästan obegränsade möjligheter till själva berättelsen.
Framtidens tv, videomarknadsföring och storytelling är bara några av de spännande ämnen som kommer diskuteras under paneldebatten! Panelen består även utan Anders Printz, Heidi Lindvall och Annika Gustafson. Mer information kommer inom kort…
Emma Kronqvist
Divisionsledningen och ledningsstrukturen inom programverksamheten inom SVTi/ATV kommer från 1 september att förändras. Istället för dagens fyra Allmän-tv-chefer blir det två. Emma Kronqvist blir ATV-chef för Umeå, Göteborg och Malmö.
Tidigare har Emma drivit eget bolag i 10 år. Arbetat med reklamfilm, fusioner av bolag, digital-TV konsult åt Ernst&Young, Sveriges radio och med utveckling av TV-program för bl.a Meter och Jarowskij. Emma arbetar med historieberättandet i fokus och människors utveckling samt föreläser om public service och varför vi tittar på TV.
Vi ses på Internet i fokus, den 20 oktober i Malmö!
Comments are closed.