Henric känner en passion för att förändra medielandskapet och förklara hur digitaliseringen påverkat oss.
Henric Smolak är en frekvent anlitad föreläsare och kursledare inom marknadsföring, media och digitalisering. Han föreläser oftast om Content Marketing, digitalisering och framtidens kommunikation. Det som kännetecknar Henric är stort engagemang och hög energi, med vilket han fångar publikens intresse och förklarar komplexa digitala fenomen med enkla medel. Henric kan moderera, föreläsa, hålla kurser och livepodda.
Den 22 oktober kommer Henric föreläsa på Internet i fokus i Malmö!
Föreläsning: How to communicate in a digital world | build a personal brand
The Internet has become a giant Times Square where brands and people scream for your attention. How can we build a digital landscape which where marketing and communication becomes fun, transparent and engaging? It’s not rocket science…. and actually you can build a personal brand in exactly the same way.
Han har varit passionerad av att förändra medielandskapet sedan sitt första bolag Qulart som försökte skapa en personlig medieplattform digitalt som gav personligt innehåll baserat på läsarens intresse. Sedan 2015 har han varit med och lanserat Strossle som idag med 10 kontor i Europa hjälper publicister och annonsörer att ge deras innehåll kvalitativ distribution genom att presentera rätt innehåll för rätt besökare vid rätt tidpunkt.
Henric Smolak har hjälpt flera av landets största bolag med deras innehållsstrategi och distributionsplan. Henric driver även Sveriges största techpodcast ”Under Femton” tillsammans med Dagens Media och Norrsken Foundations podcast ”Let’s talk for a change”. Han är även kursledare i tre kurser inom digitalisering och marknadsföring hos Resumé Akademi.
Strossle grundades 2013 och erbjuder medier världsledande tekniklösningar som ökar konsumtionen av innehåll och skapar nya digitala intäkter. Idag har vi kontor i 10 europeiska länder och bland våra kunder finns många av Europas ledande mediehus och annonsörer. Vi är experter på distribution av content och native advertising. 2018 utsågs Strossle till Best Native Advertising Platform av inflytelserika Digiday och till Sveriges näst snabbast växande techbolag i ”Deloitte Sweden Technology Fast 50”.
Läs mer om Strossle www.strossle.com
Comments are closed.