För andra året i rad, bjuder vi på spännande Breakout Sessions från våra partners som innehåller parallella spår om Digital Transformation, Marknadsföring, Design Thinking och Mix Modelling.
Biljetter till dessa spår finns att hämta utanför samtliga Breakout-rum. Det är först till kvarn som gäller!
BREAKOUT SESSIONS: 13:00-13:30
RUM 1 – 160 platser. Resultify – Predictive analytics will change your future
In todays marketing landscape data is everywhere. From website clicks and e-commerce sales, to loyalty programs and ratings. Even with all this data at our fingertips most analysis, specially within digital marketing, is done with Google Analytics and focuses on explaining the past. With predictive analytics and marketing mix modelling we move from analysing the past to making predictions for the future. In this 30 min talk Tommi takes us through the basis of statistical modelling also showing how data directly from Google Analytics can be applied.
RUM 2 – 70 platser. Convertor – Tålamodets konst i en föränderlig digital värld
Reklamen är död, skanderas det lite då och då. Men vad betyder det egentligen? Convertor förklarar hur vår tids marknadsföring bör se ut för att slå an hos dagens konsumenter samt hur man skapar kommunikation som upplevs relevant och personlig vid varje kontaktyta.
RUM 3 – 35 platser. Netrelations – Från mätbara mål till konkreta investeringar
Alla pratar om Design Thinking och vi som designar digitala upplevelser har aldrig varit mer populära. Design och innovation är bland det hetaste som finns just nu. Design- och digitalbyråer köps upp av storföretag på löpande band och vi sätter hoppet till kreatörerna att lösa många av våra stora samhällsutmaningar genom att starta designlabb i mängder. Ändå läggs många labb snart ner igen i brist på lönsamhet. Innovativa strategier och koncept förblir allt för ofta pappersprodukter och ser inte dagens ljus.
I denna breakout-session med NetRelations Director of UX Olof Lönnroth tittar vi närmare på vad som krävs för att ta till vara på kreativitetens möjligheter och samtidigt säkerställa att vi skapar värde på riktigt. Vi utforskar hur vi framgångsrikt kan förflytta designkompetens i våra organisationer, från att vara en beställningsvara till att bli en strategisk kärnkompetens.
RUM 4 – 35 platser. 24HR – Tre saker att tänka på när du startar ett digitalt transformationsprojekt
Det pågår en gigantisk upprustning av företags digitala system. Ibland kan uppgiften kännas övermäktig men det går att få till en bra start med ganska liten insats. Det viktiga är att inte ge sig på att förändra för förändrandets skull.
Comments are closed.