De flesta företag har en önskan om att bli den man vänder sig till i branschen. Som journalister och media rådfrågar och som blir inbjudna att föreläsa om visionära ämnen. Men hur gör man för att bli en though leader? Räcker det med att vara välinformerad, kunnig, trovärdig och engagerad? Och hur väljer man ut vilka medarbetare som ska vara talespersoner för verksamheten?
Missa inte Niclas föreläsning på Internet i fokus – den 28 mars i Malmö!
För att bli en thought leader med ökat inflytande och högre auktoritet krävs en genomtänkt strategi. Niclas Bergenblad från Navigator dig konkreta tips på vad du ska tänka på när du väljer ut dina talespersoner och hur du ska utnyttja de nya digitala kanalerna på ett effektivt sätt för att synas. Dessutom får du gott om exempel på företag och människor som lyckats bli thought leaders i sina branscher.
Du får tips på:
- Hur du engagerar rätt människor
- Använder dina kanaler som stöd
- Sätter upp rätt mål och mäter insatserna
Niclas Bergenblad är partner och Creative Director på Navigator, med fokus på innovation och digital transformation. Niclas håller ofta föredrag om trender och tendenser på marknaden.
Navigator är en strategisk kommunikationsbyrå med 20 medarbetare som hjälper företag och organisationer att bygga varumärken, skapa lönsamhet och navigera i en snabbt föränderlig fysisk och digital värld. I gränslandet mellan innovation och kommunikation genererar byrån nytänkande och utvecklande lösningar för sina uppdragsgivare med framtidens trender i fokus. Lösningar som med rätt processer blir lika väl förankrade i företagets affärsstrategi som hos samtliga medarbetare. Navigator tänker till, tänker om och tänker nytt. För att nå såväl ut som in.
Comments are closed.