Mobiltelefonen har totalt förändrat vad vi förväntar oss av varumärken. Den delar upp hela konsumentresan i hundratals realtid mikro-ögonblick.
Idag bevittnar vi en fundamental förändring i hur människor konsumerar media. Vad som brukade vara vår förutsägbara dagliga sessioner på nätet, har ersatts av många fragmenterade interaktioner som nu inträffar i olika ögonblick. Dessa kallar för Micro Moments.
Enligt Google, så är 65% av smartphone-användare överens om att när de utför en sökning, så letar de efter den mest relevanta information, oberoende av företaget som tillhandahåller den.
Micro Moments kan inträffa när och var som helst och är en kritiska del i dagens konsumentresa. Du måste förutse dessa mikro ögonblick för användare i din bransch och sedan förbinda dig att vara där när dessa stunder inträffar. Den mobila upplevelsen bör också vara snabb och friktionsfri.
När vi plockar upp mobilen vill vi få något gjort nu. Vi vill kanske ta reda på något, göra något, hitta något, eller köpa något i just det ögonblicket. Genom att vara där, har ditt varumärke möjligheten att ta itu med konsumenternas behov i just det ögonblicket. Hur hanterar jag som kommunikatör detta?
Daniel Melkersson, VD på PinMeTo kommer prata om hur företag kan strategiskt anpassa sig till dagens snabbväxande mobila söklandskap och möta kunden i rätt ögonblick.
Med avstamp i hur butiker, hotell, restauranger och andra företag med fysiska platser vinner mest på sin digitala närvaro tar vi oss igenom vikten av att vara här och nu i en mobil sökvärld. Google, Facebook, Foursquare, Instagram, Twitter, mfl plattformar avverkas. Har du en fysisk plats eller kedja med många etableringar så är denna föreläsning extra nyttig för dig.
Daniel Melkersson är återfallsentreprenör med ca 20 års erfarenhet från reklambranschen, nu på sitt åttonde företag; PinMeTo. Daniel är också grundare av hybridbyrån Crowd i Malmö och tidigare delägare i kommunikationskoncernen PS Communication.
Comments are closed.