Ingager förklarar möjligheter och trenderna som kan vara nyttiga för dig och din verksamhet under 2016 och framöver!
Facebook är en idag mer än en plattform, det är en del av vår digitala infrastruktur. Investeringarna från annonsörer ökar stadigt och intresset för att förstå möjligheterna och utmaningarna på Facebook är större än någonsin tidigare.
Sedan Facebook förvärvade Instagram i 2012, har kanalens tillväxt exploderat, med över 400 miljoner aktiva användare och i genomsnitt 80 miljoner bilder som publiceras varje dag. Användarna engagerar sig på Instagram på nivåer helt oöverträffade av andra sociala nätverk. Genom strategisk användning av hashtags, sociala påverkare och annonsering, är det fullt möjligt att använda Instagram som en kraftfull kanal för kundengagemang och försäljning.
Intresset är enormt nu för de nya möjligheterna att annonsera på Instagram, men hur gör man det på rätt sätt? Många marknadsförare har delvis haft fel anslag och mötts av negativa reaktioner.
För att konkretisera de insikter Ingager presenterat avslutas föreläsningen med ett spännande case för både Facebook och Instagram.
Ingager är Skandinaviens ledande Facebookbyrå. Sedan starten 2011 har Ingager konsekvent arbetat med affärsfokus på Facebook och Instagram för sina uppdragsgivare. Ingager är ett privat bolag och arbetar med uppdragsgivare såsom BMW, Bonnier, Brothers, Polarn O. Pyret, Chill Out Wines, Canal Digital, Marshall och Flygresor.
Lina Femtvik är Business Development Manager på Ingager, där hon arbetar med strategiarbete och att bygga långsiktiga kundrelationer. Med en passion för kreativa lösningar med resultat i fokus hjälper hon företag att nå sina målsättningar på Facebook och Instagram.
Comments are closed.