Din webbplats är inte isolerad, utan en liten del i ett större sammanhang. Lyssna på kunden, förstå behoven och överträffa förväntningarna!
Det är allt vanligare att man väljer att arbeta med användarcentrerad design som metod vid utveckling av webbplatser. Att låta användarnas behov bli den styrande faktorn i webbutveckling har lett till att webben idag är bättre än någonsin!
Många gånger undersöks dock användarna i en alltför snäv kontext och det finns en risk att man låter webbplatsen sätta ramarna för de användarstudier som görs. Men vad händer egentligen innan användaren besöker din webbplats? Och efter?
Olof Lönnroth, Interaktionsdesigner och digital strateg hos digitala byrån NetRelations, tar med dig på en resa inom området Service Design (tjänstedesign) där han bland annat förklarar hur du kartlägger hela kundresan och identifierar de behov som finns utanför webbplatsen som är lätta att missa. Under föreläsningen får du tips och idéer på hur du bäst utformar digitala tjänster utifrån vilka kanaler och situationer som de nyttjas i så att användarna får hjälp på bästa sätt, där och då behovet uppstår.
Användarupplevelsen är den viktigaste beståndsdelen i ett varumärke — att göra livet bättre för din publik är det säkraste sättet att nå dina egna mål.
Comments are closed.