Skriva för webben

Så fångar du dina läsare och når ut med ditt innehåll!

Att skriva för webben är inte samma sak som att skriva för tryckta medier. Dina digitala läsare beter sig annorlunda och tillgodogör sig din information på ett annat sätt. Med rätt verktyg och metod kan du dra nytta av webbens förutsättningar för att kommunicera både målgruppsinriktat och varumärkesstärkande.

På kursen Skriva för webben lär dig hur du bäst kan förmedla ditt budskap till rätt målgrupp på rätt sätt, i rätt kanal och vid rätt tidpunkt. Vi utgår ifrån ett helhetsperspektiv på digital kommunikation med bland annat sökmotoroptimering, läsbarhet, rubriksättning och konvertering.

Under en interaktiv heldag får du lära dig hur du skriver enkelt, tydligt och effektivt för din webbplats och dina digitala kanaler.Kursen vänder sig främst till dig som har fått i uppgift att ansvara för företagets eller organisationens hemsida, eller som driver ett eget företag och sköter din digitala marknadsföring.

Kursinnehåll:

  • Så fångar du läsaren på webben
  • Rubriksättning som lockar till läsning
  • Att skriva lättlästa, tydliga texter
  • Disposition, typografi och läsbarhet
  • Så får du form, struktur och innehåll att gifta sig
  • Att skriva för hemsidan, bloggen och sociala medier
  • Sökmotoroptimering
  • Konvertering – få dina läsare att agera
  • Att skriva för rätt målgrupp
  • Storytelling som digital marknadsföring
  • Workshop och diskussioner

ALLMÄN INFO

Max antal personer: 10
Datum: 29 mars 2017
Tid: 09:00-16:00
Plats: Grafiska Akademin
Adress: Baltzarsgatan 18, Malmö
Kursledare: Linnéa Gudmundson
Ordinariepris: 5 900 kr
IIF-pris: 2 900 kr
BOKA KURS