Annonsering på Facebook

Facebook är den mest dominerande social media plattformen sett till antal användare och trafik. Fler och fler företag inser värdet av annonsering på Facebook, men i takt med att konkurrensen om användarnas nyhetsflöde hårdnar, så har annonsering på Facebook (och Instagram som är integrerat i samma annonsplattform) utvecklats alltmer. På denna workshop får du veta hur du kan få mest valuta för dina annonspengar på Facebook och systematiskt öka värdet av din investering.

  • Facebook annonsering – do´s and don’t´s 
  • Att sätta mål för sin annonsering
  • Att hitta rätt målgrupp, kanalval och övriga inställningar 
  • Olika annonstyper 
  • Optimering, mätning och uppföljning 
  • Konverteringsspårning, remarketing och custom audiences
  • CTR, CPM…vad betyder det, egentligen?
  • Facebook Ads manager eller Power Editor? 
  • Facebook insights, statistik och rapporter
  • Best Cases & practices

ALLMÄN INFO

Max antal personer: 10
Datum: 29 mars
Tid: 09:00-12:00
Plats: Grafiska Akademin
Adress: WTC – Skeppsgatan 19, Malmö
Kursledare: Behrang Kianzad
Ordinariepris: 3 900 kr
IIF-pris: 1 900 kr
BOKA KURS