Content Marketing

Content Marketing kurs

Planera en långsiktigt innehållsstrategi

I dag måste du förtjäna din målgrupps uppmärksamhet på nätet för att synas. Genom att skapa och sprida attraktivt och värdefullt innehåll i dina digitala kanaler kan du nå ut och äga din marknad på helt nya sätt. Du kan öka din försäljning och trafik, stärka ditt varumärke både kort- och långsiktigt och göra din målgrupp till dina varumärkesambassadörer.

Kursen vänder sig till dig som jobbar med kommunikation och marknadsföring. Under en interaktiv heldag går vi igenom grunderna för hur du lyckas med content marketing. Du får lära dig att jobba strategiskt och effektivt med content marketing som marknadsföringsmetod, hur du når din målgrupp, vad du ska satsa på i vilka kanaler – samt hur du hittar berättelserna om ditt varumärke som når ut.

Kursmoment:

  • Vad är content marketing?
  • Hitta berättelsen om ditt varumärke
  • Så når du din målgrupp utifrån behov och sökbeteende
  • Kanalval och publiceringsfrekvens
  • Reklam vs. content marketing vs. native advertising
  • Digital spridning och PR
  • Gör din målgrupp till varumärkesambassadörer
  • Så mäter du effekten av ditt innehåll

ALLMÄN INFO

Max antal personer: 10
Datum: 29 mars
Tid: 09:00-16:00
Arrangör: Grafiska Akademin
Plats: WTC – Skeppsgatan 19, Malmö
Ordinariepris: 5 900 kr
IIF-pris: 2 900 kr

KURSBOKNING






Observera att din anmälan är bindande. Vid förhinder kan du kostnadsfritt överlåta din plats till en kollega. Priserna gäller per deltagare och inkluderar, frukost, lunch och eftermiddagsfika. Moms tillkommer.