Har du någonsin hamnat I en situation där ett SEO-projekt fått motfrågan; “..men kommer vi verkligen tjäna mer pengar om vi gör det här?”. Att försöka sätta monetära värden på projekt är inte fel i sig, men det blir inte rättvist att enskilda SEO-uppgifter eller -projekt ensamt ska gå att räkna hem. Det viktigaste är att kunna peka på hur dessa enskilda insatser passar in i ett större sammanhang – i en strategi.
Genom att förankra SEO och SEO-projekten i företagets mål och visioner blir det enklare att värdera och förstå vilka insatser som behövs. Det är just vad vi ska gå igenom i denna Master class.
Linus Larsson är inte bara Agency Director på Web Guide Partner i Malmö, han är också lite av en digital schweizisk arme-kniv. Som SEO-expert har han byggt upp en bredd av kompetenser inom nästan alla digitala aspekter som programmering, design och försäljning. Det är något han själva anser är grundstenarna för en framgångsrik digital marknadsstrategi.
Hos Web Guide Partner är Linus en drivande kraft inom både SEO- och Analysteamets utveckling. Med många års erfarenhet inom olika delar av webbstrategi- och produktion har han både levererat projekt till kunder och delat med sig av kunskap till branschkollegor. Förutom att han regelbundet är inbjuden talare på olika konferenser, arrangerar han dessutom after work-träffarna SEO-snack Öresund.
Denna Masterclass är för er som redan är igång med SEO och kört fast, som vill få upp era SEO-insatser högra på agendan eller för er som köper in SEO och vill säkerställa att det ni utför matchar företagets mål.
Observera att din anmälan är bindande. Vid förhinder kan du kostnadsfritt överlåta din plats till en kollega. Priserna gäller per deltagare och inkluderar frukost. Moms tillkommer.