IIF2020 – Online Conference

Yasmin Tilles

Så bygger du ett varumärke från grunden med en nästan obefintlig marknadsbudget

 Jag kommer att dela med mig av marknadsstrategin som satte it-säkerhetsstartupen Detectify på kartan och hur mina kollegor, förståelse för målgruppen och värdet av en story var några av de viktiga pusselbitarna…

Christer Pettersson

Ta din SEO-förståelse till nya höjder

Du kan grunderna i sökmotoroptimering, men du är aktiv i en konkurrensutsatt bransch och behöver göra mer än att exempelvis skriva relevanta titlar, ha en bra sajtstruktur och bjuda på bra och inspirerande innehåll…

Kristoffer Fredriksson

Så optimerar du ditt innehåll för FeaturedSnippets och når Position Zero

Här kommer jag dela med mig lite handfasta tips om dels hur ni kan få ett par egna Featured Snippets men framför allt varför de är bra och ha, och hur det går att tweaka dem för lite extra effekt…

Maria Grönlund

Introduktion till Google Ads

Nyfiken på hur Google Ads fungerar och varför det är så många bolag som arbetar med det? Här lär du dig grunderna bakom och får även ett par konkreta tips för att sätta igång!…

Johanna & Helena Engström

Employer Branding i Sociala Medier

I denna föreläsning kommer Johanna & Helena berätta hur sociala medier kan användas för att stärka ett arbetsgivarvarumärke. Praktiska tips kring medarbetarintervjuer och hur Instagram Stories kan användas…

Oliver Lopez

Så här får du marknad & sälj att jobba smartare tillsammans

På Internet i fokus kommer Oliver Lopez, vd på Structsales prata om de utmaningar (och möjligheter) som finns med att jobba tightare mellan marknad och sälj. Fokus kommer att vara hur marknadsförare kan föra ut sitt budskap…

Jonas Carlström

Använd Facebooks’s AI (Machine Learning) medan konkurenterna gissar

Tänk om vi istället kunde använda Facebooks kraftfulla AI (maskininlärning) för att hitta fler återkommande kunder? Vill du veta hur man gör det steg-för-steg? Här dela jag med mig av denna teknik som är fullmatad med tips… 

Kristian Larsen

5 Learnings from spending 150.000.000 SEK on FB Ads

Want to get behind the curtain and learn the hidden tactics from the top agency in Denmark? This talk both intermediate and expert advertisers. Here are som fresh tactics to take home with you…

Michelle Nordqvist

Design Sprint – en strukturerad och effektiv problemlösningsmetod

Hur man kan arbeta med Design Sprint. Konceptet som bl.a. används av Google, Airbnb och Lego är en strukturerad och effektiv problemlösningsmetod som riktar in sig på utmaningen och problemet…

Martin Mazur

Vem har du tillgång till de kommande 10 åren?

Konsumenten blir mer noga med vad – och till vem – dom delar med sig och adblock, tracker blockering och vpn blir vanligare bland den nya generationen står internet inför ett nytt skifte. Vem kommer du ha tillgång till om 10år? Och vad kommer det att kosta?

Lisa Remnelid

And then the human being became an algorithm

In this talk, we will from an inspiring perspective see how to recover our human side in the On and Off. Emotional Intelligence and human transformation are way more complex and necessary than their digital versions…

Simon Beyer

Exceptionella tider kräver genomtänkt kommunikation

Covid-19 har under dessa turbulenta tider inneburit en markant ökning i användande av sociala medier och därför är det otroligt viktigt att ha en väl genomtänkt strategi kring kriskommunikation på sociala plattformar…

Alexander Grabner-Jarlung

Storytelling – en vetenskapligt säljande magi

Föreläsningen ger dig en inblick i en uråldrig form för magi som fått nytt liv. Du får en insyn i de psykologiska, neurologiska och biologiska effekterna av riktigt bra storytelling, och hur du kan bli en trollbindande berättare online…