Det senaste året har verkligen varit omvälvande för marknadsförare. Att skapa innehåll har aldrig varit enklare och eftersom PPC-kostnaderna fortsätter att stiga för de flesta branscher, är organisk sökning fortfarande ett av de mest prisvärda sätten att nå din målgrupp online. Men… vad gäller 2024 och framåt?
09:30-10:00
Framtidens SÖK: Dags att optimera dina SEO-strategier, för att ligga steget före!
SEO-specialisten Sabine Ljunggren delar sina insikter kring SEO-trenderna för 2024, den potentiella effekten och vad man kan göra åt det. Lär dig mer om Googles SGE (Search Generative Experience), hur framstegen inom AI påverkar innehållsskapande och hur andra sökmotorers nya initiativ utmanar Googles dominans på marknaden. Denna presentation erbjuder värdefulla perspektiv och praktiska råd för alla som vill hålla sig uppdaterade och konkurrenskraftiga inom det dynamiska landskapet av sökmotoroptimering.
10:00-10:30
Maximera Konverteringar: Konstformeln bakom landningssidor som verkligen levererar resultat!
Dags att förvandla klick till kunder! Konsten att skapa landningssidor som verkligen konverterar, är inte alltid lätt att bemästra. Analytikern Kim Westervind kommer går igenom de avgörande strategierna /knepen för att få till en riktigt vass och högpresterande landningssida med både små och större medel. Denna presentation vänder sig till dig som vill maximera insatserna från er trafikanskaffning, såväl B2B som B2C.
11:00-11:30
Skapa en effektiv Retargeting-strategi för att öka konverteringar och maximera ROI
Retargeting har varit en välkänd metod under en lång tid, men vi ser tydligt att det saknas en genomtänkt strategi för att uppnå önskad effekt. I denna föreläsningen ska ni få kvalitativa tips för att skapa en stark retargeting-strategi. Vi kommer att granska olika tillvägagångssätt när det gäller annonser – ska de innehålla en tydlig Call to Action eller snarare fokusera på att kommunicera värde? Tillsammans kommer vi att reda ut dessa frågor och fördjupa oss i vägen mot en effektiv och framgångsrik retargeting-strategi.
16:00-16:20
Skattjakt i sökfunneln: Hitta de perfekta sökorden!
Skapa pricksäkert innehåll som rankar högt och genererar lönsam trafik! Konferens avrundas med en spännande skattjakt i sökfunneln, där vi visar hur vi tar fram relevanta sökord, för era målgrupper i sökfunneln som är direkt kopplade till sökbeteenden runt ett ämne, produkt eller tjänst. Vi tittar närmare på vem som gör sökningen, varför de gör den, var de befinner sig i sina köp/sökprocesser så att vi kan skapa riktigt vasst innehåll med rätt tonalitet och kunskapsnivå. Patrik Rosenfeld har en 27-årig bakgrund inom det digitala som webbanalytiker, digital strateg och 15 år inom SEO. Patrik jobbar idag som SEO Manager på Nexer Group samt driver en av Sveriges största LinkedIn-grupper “Digitala Strateger i Sverige” med ca 7.000 medlemmar.
Comments are closed.