Den 22 oktober går IIF2019 av stapeln på Scandic Triangeln i Malmö och vi kickstartar dagen med tre riktigt intressanta frukostseminarier!
Innan huvudkonferensen börjar, så bjuder några av våra Breakout partners på föreläsningar och en riktig god frukost! Frukostseminarierna är öppna och går inte att boka i förväg. Platserna är också begränsade, så det är först på plats som gäller! Obs! Dessa seminarier återkommer igen kl 11:30-12:00 som “Breakout Sessions”.
Registrering och frukostbuffén är öppen från 07:30
Frukostseminarie 1
Tid: 08:00-08:30 – Antal platser: 35
IHM Business School – SÅ SKAPAR DU EN COMMUNITY AV FRAMTIDA POTENTIELLA KUNDER
På Internet i Fokus kommer Mai-Li Hammargren – IHM Business School delge insikter om hur människa, bolagskultur och teknik kan samspela för att skapa en förståelse kring hur innovationer kan uppstå samt hur man som team kan nå en publik och skapa ett community av framtida potentiella kunder. Funderar ditt team på vilka förutsättningar som krävs för att ni ska ta nästa steg? Hur hänger sälj ihop med kommunikation av en framtida tjänst eller vara? Dyk upp!
Frukostseminarie 2
Tid: 08:00-08:30 – Antal platser: 35
24HR – TEKNIKENS BETYDELSE FÖR ANVÄNDARUPPLEVELSEN
Besökare har allt högre krav på hur en webbtjänst upplevs. Svarstider, Google-rankning, tillgänglighet och hur bra lösningen fungerar på olika slags enheter är starkt kopplat till teknik. Hur skapar man bra UX när tekniken förändras så snabbt? Det finns en långdragen diskussion om det är viktigt att en UX designer förstår den underliggande tekniken, eller till och med kan programmera själv. I den här dragningen kommer Kristoffer ge sin syn på saken och reda ut begreppen vad gäller teknikens betydelse för UX
Frukostseminarie 3
Tid: 08:00-08:30 – Antal platser: 35
Convertor – DIGITAL MARKNADSFÖRING: MER SNACK ÄN VERKSTAD
Näringslivet har vaknat upp i en digital baksmälla. Marknadsföring och kommunikation handlar mer om kanaler och system än om kunder och deras behov. Vi befinner oss i en like-kultur, där publiceringsfrekvens och uppmärksamhetsbehov överskuggar avgörande nyckeltal. Convertors Daniel Lazic pratar om att det bara existerar en kund och hur man hittar nålsögat mellan digitalt och analogt. Där din kund verkligen finns.
Huvudkonferensen börjar 09:00 i stora salen!
Se hela programmet här
Comments are closed.