Vi passar på att intervjua Marknadsföreningen som har varit med som nätverkspartner ända sen konferensen tog form under hösten 2011. I år tar de steget vidare och gå in som samarbetspartner.
Marknadsföreningen i Malmö (MiM) – ett nätverk som startade 1932 för personer som jobbar med marknadsföring, pr, kommunikation, reklam och event och som hållit sig högaktuellt sedan dess. Så vill Emelie Andir och Ulrica Fager, styrelseledamöter i MiM, beskriva föreningen som är en av våra samarbetspartners.
MiM är nätverket som arrangerar frukostklubbar, lunchträffar och AW:s där medlemmarna får möjlighet att lyssna på inspirerande talare samtidigt som de kan knyta kontakter med andra yrkesverksamma inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Varför ska man vara medlem i MiM?
– Det finns många fördelar med att vara medlem i MiM, menar Emelie. Den allra största är att vi är ett så pass brett nätverk och erbjuder våra medlemmar möjlighet att utvecklas inom områden som kommunikation, marknadsföring, pr, event, sälj. I och med digitaliseringen har vi ju sett att till exempel marknadsavdelningen och säljavdelningen måste jobba närmre varandra. Då kan man inte som kommunikatör tro att det räcker att koncentrera sig på “sitt” område, utan man måste jobba tillsammans med andra avdelningar.
– Vi har också en del medlemmar som sitter ensamma på kommunikations- och marknadsföringsposten, säger Ulrica. För dem är det oerhört värdefullt att kunna gå på våra event för att hålla koll på nya trender – och framförallt – diskutera sina utmaningar med andra inom samma yrkesområde. Som en del av kompetensutvecklingen får man som medlem i MiM också bra erbjudanden på konferenser och utbildningar i regionen.
I år är samarbetet mellan Internet i Fokus och MiM fördjupat, och ni har blivit samarbetspartner. Vad ser ni för fördelar med ett djupare samarbete?
– Vi har många gemensamma intressen! säger Ulrica. För att hålla sig uppdaterad måste man löpande se till att utvecklas och följa de trender och nya verktyg som kommer varje år. Både Marknadsföreningen i Malmö och Internet i Fokus är mötesplatser där man gör just det.
Var hittar vi er på Internet i Fokus?
– Vi kommer att finnas tillgängliga vid vår monter. Man får gärna komma till oss och berätta om det är någon föreläsare man hade velat att vi skulle bjuda in till en frukost eller lunch till exempel, säger Emelie. Dessutom kommer vi att ha ett riktigt bra erbjudande på medlemskap för den som ännu inte är medlem – en fantastisk möjlighet att hålla igång kompetensutvecklingen mellan konferenserna!
Marknadsföreningen i Malmö och Internet i fokus inleder ett djupare samarbete!
Comments are closed.