Jenny Hultman, Högskolan Kristianstad

Utmaningen att nå kräsna ungdomar blev en barnlek – bokstavligt talat.
#hideandseekchallenge

Jenny Hultman har arbetat med marknadsföring inom både privat och offentlig sektor i snart 20 år. Efter att hon åren 2016–2017 blev vald till riksordförande för Ladies Circle, Sveriges största kvinnliga nätverk, fick hon även erfarenhet av hur det är att arbeta i en ideell organisation.

Idag arbetar Jenny som eventkoordinator på kommunikationsavdelningen vid Högskolan Kristianstad. Uppdraget innebär att arrangera event för studenter, arbeta med studentrekrytering och marknadsföring samt att vara projektledare för att Högskolan Kristianstad ska bli årets studentstad.

Jenny var med i arbetet när Högskolan Kristianstad för 10 år sedan bestämde sig för att byta kostym. Där och då började högskolan sin varumärkesresa, från att vara ett anonymt lärosäte till att kunna titulera sig som Sveriges mest sökta högskola. Högskolan Kristianstad tog den gröna färgen till sin och kommunikationsavdelningen arbetar ständigt med inställningen att våga vara annorlunda för att kunna sticka ut i mängden. Ett väl sammansvetsat gäng gör att inget känns omöjligt.

Med detta i ryggen och en pandemi som plötsligt sopade högskolan av mattan kom så filmen Hide and Seek Challenge till. Jenny berättar hur filmen, som från början skulle bli en guidad tur på campus, blev något helt annat. Filmen har under året blivit nominerad till Stora Kommunikationspriset och Publishingpriset samt fått Guldäpplet av Marknadsföreningen NordostSkåne och en bronsplats i Inhousetävlingen.