Annonsering i sociala medier är inget nytt under solen. Men hur kan företag mäta och använda data på rätt sätt för att ta sin annonsering till the next level? Kasta excel-arken och börja mäta det som egentligen betyder någonting.
Vi minns än idag när knappen “marknadsför inlägg” dök upp på Facebook. Sen dess har mycket förändrats, men företag står kvar än idag med ålder, kön & plats som målgruppsfaktorer och räckvidd, likes och klick samlas frenetiskt i excel-ark och presenteras som resultat.
För att göra sociala medier rättvisa och kunna använda det som fullkomlig försäljningskanal, behövs det röras om i grytan. KPIer behöver ändras, målgrupper måste omdefinieras och insikter bör samlas och analyseras på ett helt nytt sätt. Utifrån detta kan nya kreativa annonseringslösningar skapas, som gör att företag får ut den data och mäter de resultat som faktiskt betyder någonting.
Pauline Wallander och Marcus Smith från SocialView brinner för att utmana företags syn på marknadsföring. Med deras passion för nya strategier och tankesätt för hur man lyckas med sin marknadsföring i sociala medier, tar de idag företag såsom Skånemejerier, O’Learys och Länsförsäkringar till nya nivåer i sin annonsering.
Under det senaste året har SocialView växt med 370%, samlat 20 unga experter med olika bakgrunder samt påbörjat utvecklingen av ett verktyg som samlar all statistik, data och analyser från sociala medier i ett unikt verktyg. Tillsammans har de en vision att förändra marknadsföringsbranschen samtidigt som de bygger en arbetsplats för framtidens digitala experter.
Missa inte föreläsningen om hur du tar din annonsering till nästa nivå!
Biljetter finns att boka här!
Comments are closed.