Som samarbetspartner till Internet i fokus håller Handelskammaren i en av föreläsningspunkterna och har därför bjudit in Anders Frankel, grundare och VD på Apsis, som kommer att prata om Data-driven marknadsföring.
HANDELSKAMMAREN
Handelskammaren är en privat näringslivsorganisation som arbetar i sydsvenska företags intresse. Vi påverkar företagens villkor genom bland annat utveckling av infrastruktur och utbildningssystem. Vi stöder affärer genom service inom internationell handel och olika utbildningar. Vi sammanför företag i olika nätverk och på våra många möten.
Handelskammaren har drygt 2 800 medlemsföretag, stora som små, och finns i Skåne, Blekinge, Kalmar, Kronobergs och södra Hallands län.
APSIS
Sedan 2001 har APSIS blivit den marknadsledande leverantören av digitala marknadsföringslösningar i Norden. Vare sig det handlar om e-postmarknadsföring, automatiserad marknadsföring eller leadshantering kombinerar deras experter teknik med erfarenhet för att säkerställa att du får tillgång till den perfekta, personligt anpassade lösningen som ditt företag förtjänar.
Som grundare och VD har Anders bokstavligen varit en del av APSIS sedan dag ett. Anders är en hängiven marknadsförande och entreprenör. Han jobbar för att förenkla livet för digitala marknadsförare med kraftfull och effektiv teknologi.
FÖRELÄSNING
Data-driven marknadsföring – vad varje marknadsförare måste veta för att lyckas!
Nu är det dags att ta steget till den helt personliga kundresan med data-driven marknadsföring. De sägs att vi möts av så mycket som 5 000 marknadsföringsbudskap varje dag. Mängden marknadsföring som riktas till oss är så stor att det helt enkelt inte går att ta åt oss allting.
Vad skall marknadsförare göra för att behålla och utveckla sina resultat – för att stå sig i konkurrensen om kundernas uppmärksamhet?
Företag bli starka på att samla på sig relevant kunskap om besökare och kunder och sedan använda denna för att skapa en upplevelse och marknadsföring som är anpassad, välkommen och högst relevant för varje enskild kund.
Vi kallar detta för data-driven marknadsföring.
I denna presentation kommer Anders att prata om grunderna inom data-driven marknadsföring med exempel – från relativt enkla exempel som de allra flesta av oss kan använda till mer avancerade upplägg som visar hur mer avancerade företag arbetar.
Anders Frankel är marknadsförare i grunden och har bakgrund som grundare av Apsis – Nordens största leverantör inom lösningar för digital marknadsföring. Anders har även en bakgrund som författare av marknadsföringsböcker och medverkar just nu i en ny bok om data-driven marknadsföring som kommer i november 2016.
Comments are closed.