Går det att omfamna dataskyddslagarna utan att förlora kraften i den digitala marknadsföringen? Det är inte bara praktiskt möjligt, utan också strategiskt nödvändigt. Eran för den dataetiska marknadsföringen har börjat → så här omfamnar du den. Vibeke Specht jobbar som Privacy Advisor på Cookie Information. En marknadsledande plattform inom legal tech, med en nästintill anrik historia inom dataintegritet. Nätet är för viktigt för att var laglöst.
GDPR och ePrivacy-frågorna är inget som längre går att ratta med vänsterhanden – trycket från tillsynsmyndigheterna ökar. Och ännu mer lagstiftning väntar bakom hörnet. Men vad betyder det för dig som har en app eller webbsida – eller hjälper företag med appar och hemsidor – som måste genererar resultat? Ska man behöva bli både blind och döv som marknadsförare? Alla kommer ju trycka nej-tack på bannern?
Vibeke kommer prata om hur du som marknadsförare kan följa GDPR, ePrivacy, CCPA och andra regionala data-skyddslagar i världen – och ändå få en massa härlig data att jobba med. Så det går alltså att både ha och äta cookies? Men kommer ens tredjeparts-cookies att finnas kvar om något år?
Vibeke Specht jobbar som Privacy Advisor på Cookie Information. En marknadsledande plattform inom legal tech, med en nästintill anrik historia inom dataintegritet. Nätet är för viktigt för att var laglöst.
Biljetter finns ute nu
Comments are closed.