Föreläsning, den 21 november i Malmö
Att erbjuda värdefullt innehåll på sin webbplats är ingen bonus – det är en grundförutsättning. Inte minst för att kunna konkurrera i sökmotorer och möta kunden var i köpresan de än befinner sig. I min föreläsning går vi igenom hur SEO spelar in i de olika stegen i en modern kundresa, och hur man med ett strategiskt förhållningssätt till SEO skapar tillväxt genom hela kundresan – både på egen hand och med hjälp av andra i organisationen!
Sabine Ljunggren är senior konsult på tillväxtbyrån Maia. Hon motiveras av att hjälpa redaktörer, kommunikatörer och innehållsskapare att lyfta blicken och producera sökvänligt innehåll som ger mätbara resultat. Spetsen inom sökmotoroptimering (SEO) och innehållsproduktion innebär också att hon fått förtroendet att utbilda på skolor som Berghs, Nackademin och även föreläst på Google Digitalakademin och Webbdagarna. Hon har även blivit belönad med utmärkelsen Young Marketing Professional2020 av sökjätten SEMrush.
Maia är ett digitalt kunskapshus som driver digital tillväxt för några av Sveriges största och minsta bolag via datadriven digital marknadsföring. De arbetar i hela growth-funneln och hjälper sina kunder hela vägen från awareness ner till retention. Att sprida kunskap ligger varmt om hjärtat för både Sabine och sina kollegor på Maia. De är övertygade om att ett tätt samarbete med skolor, samarbetspartners och kunder har en positiv inverkan i branschen med höjd kompetens och vassare beställare.
Biljetter finns ute nu
Comments are closed.