Har du, ditt företag/organisation eller någon du känner tagit fram en kreativ och nytänkande kampanj, design eller produkt under 2021? Då ska du inte missa chansen att vinna Årets Marknadsinnovation!
Har du tagit fram årets grymmaste kampanj?
Pandemi, politisk osäkerhet, hållbarhetskrav och revolutionerande teknisk utveckling. Det gångna året påverkade vårt samhälle drastiskt på mer än ett sätt. I takt med att krav, behov och konsumentvanor har förändrats, har också förutsättningarna för företagande och kommunikation förändrats.
För att premiera, synliggöra och lyfta fram god kommunikation, kreativitet och marknadsföring har Marknadsföreningen i Malmö (MiM) instiftat priset Årets Marknadsinnovation. Priset tilldelas den person eller team som under året gjort störst avtryck inom skånsk kommunikation, marknadsföring och entreprenörskap tack vare sin innovationsförmåga.
Genom att uppmärksamma skånska företagare och organisationers kompetens, innovationsförmåga och framgång vill MiM inspirera till ytterligare kreativitet och tillväxt i regionen. Priset kommer att delas ut under konferensen Internet i fokus den 27 april, i Malmö.
Obs! Alla tävlingsbidrag kommer noggrant bedömas av en oberoende jury. Sista dag att skicka in ditt bidrag är den 1 april.
Övergripande kriterier
Nominera den insats, produkt eller tjänst som visat på kreativitet och nytänkande utöver det vanliga inom sin bransch. Det kan till exempel vara en viral marknadsföringskampanj, en hållbarhetskommunikation som gett ringar på vattnet, en intuitiv produktdesign, ett nyskapande CRM eller en interaktiv hemsida. Insatsens kontext och bakgrund kommer att tas i beaktning i bedömningen, likaså unikitet.
- Insatsen ska vara lättolkad.
- Insatsen ska påvisa kreativ höjd.
- Insatsen ska ha genomförts under 2021.
- Bidraget ska inkludera bild eller film som kan användas i samband med prisutdelningen i det fall att bidraget blir utsedd till vinnare.
- Aktören som ligger bakom insatsen måste ha sin verksamhet förlagd i Skåne län.
Genom att nominera godkänner du följande policy: Marknadsföreningen i Malmö har rätt att använda och spara inskickat material och personuppgifter kopplade till nominering tills efter att priset är utdelat. Materialet kommer enbart användas i bedömningsprocessen för att utse det vinnande bidraget och inte spridas till obehöriga. För det vinnande bidraget sparas materialet i maximalt 2 år för MiMs användande i syfte att marknadsföra priset kommande år. Om MiM önskar använda material och/eller personuppgifter på annat sätt kommer ansvarig för materialet att kontaktas för skriftligt godkännande, i enlighet med GPDR och MiMs integritetspolicy.
Comments are closed.