Employer Branding & medarbetarengagemang i Sociala Medier
Ett spännande ämne som vi verkligen ser fram emot den 21 april i Malmö. Vi passar på att fråga systrarna några snabba frågor inför konferensen!
1. Helena – Vad har du för yrkesroll idag?
Jag är en av grundarna till kommunikationsbyrån Vass Kommunikation som jag driver med min syster. Jag är VD och kommunikationsstrateg på pappret men min roll innefattar allt från copywriting och fotografering till medarbetarintervjuer och strategier. Jag älskar variationen och att vi kan hjälpa våra kunder att glänsa och uppnå vassa resultat genom stenkoll på sociala medier och digitala trender.
2. Vad ska du prata om på Internet i fokus och varför är just det ett viktigt ämne?
Tillsammans med min syster kommer jag djupdyka inom employer branding och hur sociala medier kan användas för att stärka arbetsgivarvarumärket. Medarbetarna i ett bolag är nyckeln till framgång och de är företags bästa ambassadörer. De har kompetens, erfarenheter och historier om företaget som kan gynna bolaget även i marknadsföringen.
3. Vad ser du mest fram emot på konferensen?
Att få inspireras av andra inom branschen och att få djupdyka inom employer branding tillsammans med en engagerad publik.
1. Johanna – Vad har du för yrkesroll idag?
Jag är byråns kommunikationsstrateg, men som ägare och grundare av byrån ingår olika arbetsuppgifter för att hålla byrån igång. Ena dagen är jag på nätverk och andra dagen håller jag utbildning i strategisk annonsering. Jag arbetar kontinuerligt med utveckling för vår egen byrå och våra kunder!
2. Vad ska du prata om på Internet i fokus och varför är just det ett viktigt ämne?
Jag ska tillsammans med min partner och syster Helena prata om hur företag kan arbeta med sitt employer brand på sociala medier. Att attrahera och rekrytera dagens talanger är en utmaning för alla företag, därför är det extra viktigt att synliggöra sig som arbetsgivare. Det viktigaste av allt är att det är genuint och trovärdigt och därför är sociala medier en given kanal för att låta medarbetarna berätta sina historier och på så sätt stärka företagets employer brand.
3. Vad ser du mest fram emot på konferensen?
Det ska bli utvecklande och lärorikt att träffa branschkollegor och lyssna till alla spännande talare som kommer. Att nätverka är alltid givande!
Comments are closed.