Storytelling är ett av de absolut kraftfullaste sättet att få liv i ditt varumärke och är en av huvudkomponenterna i Content Marketing. Genom att ge ditt företag, produkter och tjänster en identitet, tar du med din målgrupp på en resa med upplevelser. Men det är långt från alla som lyckas med detta.
En berättelse kan framställas på olika medier, som bloggar, film, tryck, sociala kanaler, poddar m.m. Tänk på att varje medium kan framkalla en annan reaktion /känsla från din publik, så din berättelse måste kanske skräddarsys för att passa mediet…
Mer om detta på Internet i fokus, den 21 april i Malmö! Nu kör vi 3 snabba frågor med Alexander!
1. Vad har du för yrkesroll idag?
Jag är affärsområdeschef & föreläsare i David JP Phillips koncernen.
2. Vad ska du prata om på Internet i fokus och varför är just det ett viktigt ämne?
Jag kommer prata om Storytelling som tveklöst är ett av de starkaste verktygen som finns inom kommunikation & marknadsföring.
3. Vad ser du mest fram emot på konferensen?
Att få sprida kunskapen om Storytelling och hur man kan använda det i så mycket mer än bara i en säljpresentation, jag vill att publiken ska känna och förstå kraften av storytelling efter min föreläsning och känna att de verkligen fått lära sig något nytt som kommer göra stor skillnad inte bara i deras karriärer utan även i deras liv.
Vi ses på Internet i fokus!
Comments are closed.