Employer Branding & medarbetarengagemang i Sociala Medier
Det är viktigare än någonsin att arbeta med att behålla, attrahera och rekrytera rätt medarbetare för företagets framgång.
Vass Kommunikation tycker att företagskulturen är kärnan i ett företags framgång. Ett starkt och trovärdigt varumärke bör byggas inifrån och ut där medarbetarna är företagets viktigaste ambassadörer.
Vass Kommunikation är den engagerade kommunikationsbyrån i Stockholm som har människan i fokus. Med stenkoll på sociala medier och digitala trender hjälper de sina kunder att glänsa och uppnå vassa resultat.
Helena Engström är en av medgrundarna av kommunikationsbyrån Vass Kommunikation. Idén till Vass Kommunikation väcktes ur Helenas passion att skriva välformulerade och engagerande texter. Tillsammans med sin syster Johanna startade hon byrån som kom att bli en av Sveriges första sociala mediebyråer med fokus på innehåll och employer branding.
Det är inte bara deras passion för kommunikation och marknadsföring som driver dem, de är också tävlingsinriktade och vill hela tiden förbättra kundernas resultat. För dem är det inte enbart ett jobb, det är en livsstil!
Employer branding genomsyrar samtliga kunder och kundernas medarbetare är alltid i fokus. Det gör att Helena älskar att jobba med kunder inom alla branscher för att lyfta upp företagens kompetens genom medarbetarna. De sitter inne på kompetens, erfarenheter och historier om företaget som Helena mer än gärna djupdyker inom.
Helena är en van föreläsare och utbildare inom sociala medier och employer branding.
I föreläsningen hon håller tillsammans med kollegan och systern Johanna Engström berättar de hur sociala medier kan användas för att stärka ett arbetsgivarvarumärke. De delar bland annat med sig av praktiska tips kring medarbetarintervjuer och hur Instagram Stories kan användas för att skapa engagemang hos sin målgrupp. De berättar även om arbetet med Volkswagen Group Sverige AB och hur det har påverkat medarbetarengagemanget.
Johanna Engström var med och startade Vass Kommunikation, en av Sveriges första sociala mediebyråer, i Stockholm tillsammans med sin syster Helena. Genom åren har Vass Kommunikation insett vikten av att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke via sociala medier. Med ett brinnande intresse för människor var det en naturlig väg att gå för Johanna och Helena. Idag är det byråns huvudfokus!
Johanna är den engagerade strategen som utvecklar företags kommunikation via sociala medier. Hon arbetar aktivt med annonsering på sociala medier och djupdyker gärna i data för att analysera och förbättra kommunikationen mellan kund och dess målgrupper.
Som van föreläsare och utbildare inom sociala medier, annonsering och employer branding delar Johanna med sig av sin breda kompetens inom dessa områden.
Vass Kommunikation är den engagerade kommunikationsbyrån i Stockholm som har människan i fokus. Med stenkoll på sociala medier och digitala trender hjälper de sina kunder att glänsa och uppnå vassa resultat.
I föreläsningen hon håller tillsammans med kollegan och systern Helena Engström berättar de hur sociala medier kan användas för att stärka ett arbetsgivarvarumärke. De delar bland annat med sig av praktiska tips kring medarbetarintervjuer och hur Instagram Stories kan användas för att skapa engagemang hos sin målgrupp. De berättar även om arbetet med Volkswagen Group Sverige AB och hur det har påverkat medarbetarengagemanget.
Comments are closed.