Kundresan som vi länge känt till finns inte längre. Idag är den varken strukturerad eller förutsägbar. Istället är kundresan uppdelad i hundratals små ögonblick som är viktiga för våra kunder och deras liv.
Dessa ögonblick skapar signaler, som inte bara innefattar exempelvis var någon är eller vilken enhet de använder, utan också avsikten, vad någon vill eller behöver i just det ögonblicket. Dessa ögonblick kallar vi Moments that matter.
Missa inte Elin-Ekstedts föreläsning på IIF2019, en 22 okt i Malmö!
Find the moments that matter and win
I dagens alltmer konkurrensutsatta miljö där kundernas förväntningar fortsätter att stiga är det viktigt att få dessa Moments that matter rätt. Företag kan maximera avkastningen på sina investeringar genom att välja att fokusera tid och energi på några viktiga ögonblick med sina kunder. Detta ger företag möjligheten att vara relevant och knyta till sig konsumenter på mer meningsfulla sätt än någonsin tidigare. Men vilka ögonblick är viktigast för kunderna? Hur ska man tänka för att hitta dessa ögonblick? Vilka ögonblick är värda att satsa på? Detta kommer Elin Ekstedt att presentera för er och hon kommer även ge er handfasta tips.
Elin Ekstedt arbetar på Accenture Interactive som Digital Marketing Consultant. Elin är bryggan mellan företag och onlinevärlden för att hjälpa företagen sälja mer produkter eller tjänster och ge dem de bästa idéerna för att nå befintliga kunder och locka nya. Hon kommer senast från en roll där hon ledde en digital avdelning inklusive kundansvar, projektledning av digitala projekt (digital kommunikation, webbplatser, appar, försäljningsverktyg, 3d-lösningar och mer) samt ansvar för kunders digitala marknadsföring. Elin har en gedigen kompetens och flera års erfarenhet av digital kommunikation, såsom Digital analys, SEO, SEM, digital strategi, sociala medier, kampanjer, omnichannel, konverteringsoptimering, kundutbildningar och mer.
Boka dina biljetter nu!
Comments are closed.