Att fånga människors uppmärksamhet på sociala medier kan ibland vara väldigt svårt. Tålamod och koncentrationsförmågan är kort, och vi rullar ofta snabbt genom våra flöden, och hoppar in och ut ur flera trådar.
Klassiska fallgropar när man försöker engagera människor genom sociala medie-kampanjer är att man är för torr och för företagande, eller omvänt… försöker alldeles för svårt att vara “cool” och sakna poängen helt. Vissa kampanjer fungerar fint, vissa drabbas av bakslag.
Föreläsning:
Som avslutning på dagen kommer Felicia Östman och Emelina Seppänen pratar om vikten av att sätta upp kampanjer som skapas utifrån ett kreativt innehåll som sticker ut i övrig media. Hur kan man som företag slå igenom med sitt varumärke och skapa content som förmedlar en känsla och ett innehåll som relaterar. Hur bygger man sitt varumärke och hur kan man se genomslagskraften?
Felicia Östman har jobbat i branschen från starten av sin karriär och har jobbat brett med marknadsföring av alla dess slag genom åren. Idag jobbar hon med störst fokus på digitala medier och framförallt influencer marketing. I och med att marknaden ständigt utvecklas så är det viktigt att lägga stor fokus på hur strategin för sin marknadsplan sätts upp. Felicia tycker att vikten av att skapa ett innehåll med en kreativ anda är A och O för att sticka ut i mediabruset.
Emelina Seppänen är en influencer i grunden som är extremt vass på att skapa gripande och kreativt content. Genom sin bakgrund så blev hon snabbt intresserad utav att hjälpa företag att nå ut på bästa sätt genom hennes kunskap inom de digitala medielandskapet. Att våga tänka utanför boxen är hennes starka sida när det gäller att skapa nya kampanjer.
Comments are closed.