Simon Beyer förklarar möjligheter och trenderna som kan vara nyttiga för dig och din verksamhet inför 2019!
Facebook är en idag mer än en plattform, det är en del av vår digitala infrastruktur. Investeringarna från annonsörer ökar stadigt och intresset för att förstå möjligheterna och utmaningarna på Facebook är större än någonsin tidigare.
Sedan Facebook förvärvade Instagram i 2012, har kanalens tillväxt exploderat. Över 400 miljoner Instagram-konton använder Instagram Stories varje dag där företag använder annonser för många olika målsättningar.
Användarna engagerar sig på Instagram på nivåer helt oöverträffade av andra sociala nätverk. Genom strategisk användning av hashtags, sociala påverkare och annonsering, är det fullt möjligt att använda Instagram som en kraftfull kanal för kundengagemang och försäljning.
Föreläsning: Facebook Inc – Vad kan vi förvänta oss under 2019?
Företaget Facebook Inc omfattar idag mer än bara tjänsten Facebook, det amerikanska bolaget har skapat ett eget ekosystem av tjänster och plattformar. Bolagets satsningar skiftar under åren och inför 2019 öppnas nya möjligheter för marknadsförare och kommunikatörer som vill nå ut med sina budskap. Instagram Stories är ett av fokusområde och Simon kommer presentera ett antal idéer som ökar dina chanser att lyckas. Simon kommer dels fokusera på vad Facebook Inc satsar på under sista delen av 2018 men även spana in i 2019 och ge dig de senaste nyheterna från Facebook själva.
Simon Beyer är Partner och Chief Strategy Officer på Ingager, som hjälper företag runt om i Europa att skapa konkreta resultat från Facebookplattformen. Utöver arbetet på Ingager är Simon även kursansvarig på Berghs School of Communication där han leder kursen Digital Marknadskommunikation som riktar sig mot Professionals.
Simon är en flitigt anlitad föreläsare inom digital omställning och har nominerats till Sveriges populäraste föreläsare 2018. Tidigare har Simon arbetet på företag såsom Google, Bonnier News och Philips med marknads- och strategifrågor.
Comments are closed.